رونمایی از نمایشگاه‌های دائمی عرضه محصولات تا پایان سال

آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه «زنان و تولیدملی» با حضور شهردار تهران، معاون اجتماعی و فرهنگی، مدیرکل امور زنان و خانواده، جمعی از شهرداران و مدیران شهری و با همراهی شهروندان در فضای نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه «زنان و تولیدملی» ضمن تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه اظهار کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که ظرفیت‌های بزرگ آن درک نشده است به همین جهت مبتنی بر  یک تحول، تغییر و ظرفیت‌سازی جدیدی برای تهران بازتعریف کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در بحث اقتصاد این کلانشهر می‌توان از ظرفیت زنان استفاده صحیح کرد، ادامه داد: از جمله مواردی که می‌تواند در مباحث اقتصادی حتی در سطح ملی موثر باشد و در پایتخت به بهترین نحو به آن توجه شده است، ظرفیت هنری زنان در خانه‌ها است که می‏‌توان با تحقق شعار «هر خانه، یک کارخانه» از این ظرفیت در اقتصاد ملی هم بهره‌مند شد.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری بازتعریف فعالیت‏‌های اقتصادی در پایتخت است، تصریح کرد: تلاش ما این است، اولا همه کسانی که پیشتاز این فعالیت‌ها و تلاش‌‎ها هستند را شناسایی کرده و ارتباط موثری برقرار کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت و توانمندی آنها گام‌های موثری برداریم. نکته دوم اینکه مبتنی بر نیاز جهانی، منطقه‌ای و داخلی فضا برای انتخاب مهیا باشد تا شرایط فعالیت در کارگاه‌‏ها و همچنین محیط خانه را فراهم آوریم؛ به طور حتم این انتخاب، قدرالسهم آموزش مرتبط با کار و حرفه، سهم امکانات برای عرضه مستقیم محصولات را مشخص خواهد کرد تا امکان برپایی نمایشگاه دائمی که بیانگر هویت شهر تهران و اقتصاد خانوار است، مهیا شود.

شهردار تهران با تاکید بر این مهم که منظور از بهره‌مندی از توانمندی‌ها آن است که از هر فرصتی برای تقویت اقتصاد خانواده استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در واقع به جای کمک مالی، امکاناتی را باید مهیا کنیم تا با بهره از توانمندی‌های زنان،  ظرفیت عظیم و هویت جدید برای شهرمان رقم بخورد.

زاکانی بیان کرد: این رویداد بزرگ، چهارمین رویداد دردو سال گذشته و بعد از تعطیلی‌های چندسال اخیر است که درآن ۸۵ مرکز کوثر و ۶ بازارچه دائمی در حال عرضه محصولات خود هستند. ما اکنون به دنبال برنامه‌ریزی موثر هستیم تا بتوانیم در ۵ حوزه شهر تهران، نمایشگاه‌های دائمی عرضه محصولات را برپا کنیم. در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و ۵ ایستگاه هم به طور اختصاصی در حوزه صنایع دستی، پوشاک، زیورآلات و.. در حال آماده‌‏سازی است که تا پایان سال از آنها رونمایی خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: با برگزاری کارگاه‌‎های آموزشی در حوزه صادرات باید شرایط برای ارائه محصولات بانوان در خارج از کشور را هم فراهم کنیم؛ مسیری که البته در حال ریل‌گذاری است تا در کلانشهر تهران هیچ فرد بدون شغل و درآمدی وجود نداشته باشد و به واقع، هر کس بتواند در عرصه کاری خود موفق بوده و به جای اینکه در معرض آسیب قرار گیرد به اقتصاد کشور کمک کند.

انتهای پیام/

۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 43451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =