آمار پروانه صادره بافت فرسوده چه میزان رشد داشته است؟

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در مورد آمار صدور پروانه در بافت فرسوده توضیحاتی ارائه کرد.

سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر،  در خصوص آمار صدور پروانه بافت فرسوده در دوره ششم مدیریت شهری اظهار کرد:  آمار صدور پروانه بافت فرسوده در سال ۱۴۰۰، برابربا ۱۴۰۳پروانه بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۲۳۷۳ پروانه افزایش یافت و تقریبا می توان گفت رشد ۶۶ درصدی را نشان می‌هد.


هدایت ادامه داد: آمار صدور پروانه بافت فرسوده در ۵ماهه اول سال ۱۴۰۱ برابر با۴۲۷، پروانه بوده که این رقم در ۵ماهه‌اول سال۱۴۰۲به ۱۲۴۳ پروانه افزایش یافته و رشد ۱۹۱درصدی را نشان می‌دهد.
 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در مورد آمار نوسازی بافت فرسوده در مدیریت جدید شهری بیان کرد: پـس از رکـود شدیدی کـه از سـال ۱۳۹۸ شاهد آن بودیم، بـا اتخـاذ تدابیـر لازم از جملـه اصلـاح بنـد ۱۵ ضوابـط طـرح تفصیلـی و همچنیـن دسـتور کار دفاتـر توسـعه محلـی، صـدور پروانـه در بافـت فرسـوده سـیر صعـودی بـه خـود گرفـت.

وی با پرداختن به عملکرد بانک ها در حوزه نوسازی بافت فرسوده گفت: بخشنامه‌ای به تازگی از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده که نشان از عدم پرداخت وام به بافت‌های فرسوده تهران دارد. بافت‌های فرسوده که اتفاقا مهمترین جبهه تأمین مسکن هستند، از ارزان‌ترین و بالاترین سقف وام ساخت با سود ۱۸ درصد که هم‌اکنون در شبکه بانکی پرداخت می‌شود، محروم شده و از لیست مشمولان موثرین وام ساخت خط خورده‌اند و تنها می‌توانند از وام‌های ۲۳ درصد بانکی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از نپرداختن تسهیلات بافت فرسوده توسط بانک‌ها گلایه کرد و ادامه داد: از بانک ها تقاضا می‌کنیم به تعهدات خود در بحث پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده عمل کنند زیرا متاسفانه مدتی است که این وعده محقق نشده است.

۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۹
کد خبر: 43579

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =