ایجاد اولین بازار میوه و تره‌بار تهران با معماری ایرانی-اسلامی/ برای ایجاد ۴ بازار میوه و تره‌بار در منطقه ۱۷ تامین زمین شده است

بازار میوه و تره‌بار شقایق با معماری ایرانی-اسلامی نوسازی شده است و در آینده‌ای بسیار نزدیک افتتاح و در اختیار شهروندان منطقه ۱۷ قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار شهر، بازار میوه و تره بار شقایق در منطقه ۱۷ که پیش از این به صورت کانکسی بود، پس از تخریب در حال نوسازی و تبدیل به نخستین بازار میوه و تره‌بار تهران با معماری ایرانی-اسلامی است. بر همین اساس ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به همراه رضا سیفی شهردار منطقه و جمعی از مدیران شهری از آخرین وضعیت نوسازی این میدان میوه و تره‌بار بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار پس از بازدید از این بازار، گفت: بنا داریم در دوران جدید مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران در مناطق کم برخوردار به خصوص مناطق پایین شهر نسبت به احداث بازارها و حتی تخریب و نوسازی این بازارها اقدام کنیم که این کار دارای چندین ویژگی است.

فصاحت افزود: اولین ویژگی این است که این بازارها بسیار سریع احداث می شوند و کمتر از یک سال است که کارهای طراحی و اجرای آن به طول انجامیده است. دوم اینکه این بازارها با الگوی ایرانی-اسلامی که مورد پسند مردم باشد و درخواست آنها مبنی بر اینکه این بازارها دارای هویت ایرانی-اسلامی باشند، احداث شده اند. 

وی تصریح کرد: سعی کرده ایم در حد توان خود این حداقل ها در احداث بازارها رعایت و این بازارها روز به روز تکمیل تر شوند. نکته دیگر نوع خدماتی است که در این بازار و بازارهای دیگر به شهروندان عرضه خواهد شد؛ بازار شقایق جزء بازارهای از نوع تخریب و نوسازی ما بوده است که کمتر از ۱۵ روز دیگر افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار با اشاره به بازار میوه و تره بار شقایق، اظهار کرد: این بازار، یک مجمتع کامل می شود که خدماتی از قبیل پروتئین از جمله گوشت قرمز و سفید، کالاهای اساسی و میوه و فرنگی که از احتیاجات اساسی شهروندان است، عرضه خواهد شد، لذا شهروندان می توانند تمام کالاهای اساسای خود را از این بازارها تهیه کنند.

فصاحت عنوان کرد: البته این بازار، یک بازار محله ای نیز است که می تواند در کاهش ترافیک و رفت و آمد شهروندان موثر باشد و علاوه بر آن نقاط دیگری هم مدنظر ما است، از جمله بازار فدک که در نزدیکی بازار فوق است، همچنین مکان های ۴ بازار دیگر با کمک شهردار منطقه در اختیار ما قرار داده شده که کمتر از ۸ ماه دیگر تکمیل می شوند و در اختیار شهروندان قرار می گیرند.

وی گفت: بازار شهید چراغی را هم در این منطقه داریم که آن هم بازار کاملا سنتی و با الگوی ایرانی-اسلامی است به مردم  این منطقه خدمت رسانی می کند. 

فصاحت با اشاره به پیشنیه بازار میوه و تره بار شقایق، تصریح کرد: این بازار که در حال حاضر، بازار نسبتا زیبایی است، بازار کانکسی بود و شرایط بسیار نامناسبی داشت و در واقع خدمت رسانی در اینجا با آن سازه، غیرممکن بود. در حال حاضر یک سازه قابل قبول و با الگوی ایرانی-اسلامی برای خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه ۱۷ آماده شده است.

در ادامه رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷ در این بازدید اظهار کرد: سعی کردیم جهت افزایش بازارهای میوه و تره بار، زمین هایی را در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار قرار دهیم.

شهردار منطقه ۱۷، تصریح کرد: یکی از کارهای ویژه ای که در حال انجام است، این است که در این سازه ها از معماری ایرانی-اسلامی استفاده شده است. همچنین امیدواریم بتوانیم با افزایش عرضه کالاهای اساسی در این بازارها خدمت بیشتری به مردم منطقه داشته باشیم.

گفتنی است؛ بازار میوه و تره بار شقایق در خیابان فریدون احمدی واقع در محله ابوذر غربی قرار دارد.

انتهای پیام/

۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 44282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =