ارتقای نشاط سالمندی با برپایی مسابقات در بوستان مهرگان 

معاون شهردار منطقه یک گفت: مسابقات نشاط سالمندی باهدف بهبود کیفیت زندگی سالمندان و تشویق آنها به حضور در گروه‌های اجتماعی در بوستان مهرگان منطقه یک برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سلیمه رودکی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه گفت: برپایی دور چهارم مسابقات نشاط سالمندی ویژه افراد بالای ۶۰ سال، دوشنبه ۸ آبان ماه سال جاری از ساعت ۱۰ الی ۱۴ در بوستان مهرگان برگزار می شود و ثبت نام از طریق خانه های سلامت محلات صورت می پذیرد.

وی در خصوص هدف از اجرای این مسابقات افزود: مسابقات نشاط سالمندی با هدف ایجاد تقویت روحیه نشاط و شادابی در میان گروه سالمندان، بهبود کیفیت زندگی سالمندان، افزایش امید به زندگی، تقویت تعاملات و کاهش انزوای اجتماعی در سالمندان، آشنایی با بازی های تقویت حافظه، توجه، حل مسئله و تصمیم گیری است که مجموعه ی این برنامه ها می تواند بهبود کیفیت زندگی فرد را به دنبال داشته باشد.

رودکی تصریح کرد: این مسابقات شامل شرکت در بازی های چاپار، توپان، دایره و سنگ، دست به عصا، کوزه به سر، پنجه طلا و توپ هوایی است که استقامت عضلانی، حافظه شنیداری، حافظه کاری، تعادل، دقت و هدف گیری، سرعت عمل، مهارت‌ های حرکتی دست و چشم و ... را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 44376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =