تدوین دستورالعمل HSE برای قراردادهای شهرداری تهران/ نظام‌نامه HSE در حال بررسی در شوراست

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تعاملی که با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران داشتیم، مقرر شد دستورالعمل اجراییHSE هرگونه قراردادی را که در شهرداری وجود دارد، تدوین و ابلاغ کنند.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نظام‌نامه HSE به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیته ایمنی ارجاع شده است، اظهار کرد: جلسات بررسی نظام‌نامه در کمیسیون در حال برگزاری است.

وی همچنین تصریح کرد: نکاتی در این نظام‌نامه وجود دارد که نیازمند رفت و برگشت‌هایی بین کمیسیون و سازمان مدیریت بحران است تا تکمیل شود.

بابایی با تأکید بر اینکه در نظام‌نامه HSE به موضوع ایمنی توجه زیادی شده بود، خاطرنشان کرد: این در حالیست که به مسئله محیط زیست آنچنان که باید پرداخته نشده و قوتی که باید داشته باشد، ندارد که در رفت و برگشت‌ها، این موضوع در حال بررسی و تکمیل است.

عضو کمیسیون سلامت‌، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: در تعاملی که با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران داشتیم، مقرر شد دستورالعمل اجراییHSE  هرگونه قراردادی را که در شهرداری وجود دارد، تدوین و ابلاغ کنند و مسئولین HSE مناطق بر اساس این دستورالعمل بر اجرای آن از سوی پیمانکاران نظارت داشته باشند و اخطارهای لازم را بدهند.

وی با بیان اینکه در این نظارت‌ها ممکن است کارشناسان مناطق، پیمانکاران را به دلیل عدم رعایت دستورالمعل وارد لیست سیاه کنند، گفت: به این شکل اجرا و عملیاتی شدن دستورالعمل HSE در سطح شهر ملموس خواهد شد.

انتهای پیام/

۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 44397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =