بوستان‌های پایتخت به فضاهای ویژه گردشگری تبدیل شوند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهرداری تهران انتظار می‌رود که بوستان‌های جنگلی اطراف شهر را به عنوان فضاهای خاص گردشگری تجهیز کند تا رغبت و انگیزه مردم برای حضور در این فضاها افزایش پیدا کند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه یکی از نیازهای مردم شهر تهران کمبود فضاهای تفریحی است، اظهار کرد: متأسفانه در دهه های گذشته با وجود افزاشی جمعیت در تهران به این موضوع کمتر توجه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: علیرغم پیگیری‌ها و تذکرات مطرح شده، هنوز در راستای افزایش این فضاها برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها اقدام جدی و ویژه‌ای صورت نگرفته و از شهرداری تهران انتظار می‌رود که بوستان‌های جنگلی اطراف شهر را به عنوان فضاهای خاص گردشگری تجهیز کند تا رغبت و انگیزه مردم برای حضور در این فضاها افزایش پیدا کند.

پیرهادی با بیان اینکه تجهیز بوستان‌ها به وسایل ورزشی یکی از ضروریات در این بخش است، یادآور شد: از هرگونه ساخت و ساز که این ظرفیت را از فضایی برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها دور کند، باید جلوگیری شود؛ چراکه در مواردی سخن از طرح‌هایی به میان می‌آید که بوستان‌ها را از فضایی برای تفریح دور می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه تعدادی از بوستان‌ها اهدایی مقام معظم رهبری بوده و جهت ایجاد فضایی برای تفریح مردم در اختیار مدیریت شهری گذاشته شده است، گفت: در برخی موارد در ادوار گذشته درختانی در این بوستان‌ها غرس شده اما نیاز به تجهیزات نیز دارد.

وی در پایان گفت: برای مثال در بوستان ولایت در مقطعی تجهیزات خوبی نصب شده اما نیاز به نگهداری دارد که متأسفانه در سالهای اخیر توجهی به توسعه آن نشده است؛ انتظار داریم که گام جدی از سوی شهرداری تهران برای تجهیز این بوستان و سایر بوستان‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/

۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
کد خبر: 44403

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =