افزایش سهم تولید ناخالص گردشگری شهر تهران به ۵.۶ میلیارد دلار از ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۶

مدیرعامل منطقه گردشگری عباس آباد تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سهم مستقیم گردشگری شهر تهران در تولید ناخالص داخلی ایران از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۶ از ۱.۶ میلیارد دلار به ۵.۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در  همایش تجاری پارک‌ها، فضای عمومی و توسعه شهر از مسکو تا تهران با اشاره به دعوت انجمن پارک‌های روسیه در رویداد Parkseason Expo گفت: بسیار خرسندم که در کمتر از یک سال از توافقات دیدار با هیئت روسی در مسکو، میزبان هیات تجاری پارک و جامعه شهری از روسیه تا ایران؛ متشکل از مدیران شهری، شرکت‌های برجسته و سرمایه گذاران دو کشور در زمینه ایجاد و نگهداشت پارک‌ها و فضای سبز شهری، زیباسازی محیط شهری و فضاهای عمومی و بهینه سازی و ایمن سازی این اماکن برای عموم شهروندان، به ویژه کودکان، کم توان‌ها و سالمندان هستیم.

وی افزود: این نشست فرصت مناسبی برای تبادل دانش و تجربه و زمینه ارزشمندی برای آشنایی بیشتر دو طرف با توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و علاقمندی‌های مشترک برای توسعه همکاری‌ها میان شهرداری تهران و شهرداری مسکو است.

حجازی با اشاره به امضای تفاهمنامه در این همایش گفت: همچنین تفاهم نامه همکاری میان انجمن پارک‌های روسیه و شرکت نوسازی عباس‌آباد به امضا خواهد رسید تا از این پس، مسیر توسعه همکاری‌های مشترک در چارچوب یک برنامه اجرایی منسجم، دنبال شود.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با ارائه آماری از سرانه فضای سبز تهران افزود: بر اساس شاخص‌های جهانی، سرانه فضای سبز برای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ متر مربع است و هم اکنون این سرانه در شهر تهران به ‌طور متوسط بالغ بر ۴۳/ ۱۶ مترمربع است. علاوه بر این، برای کنترل آلودگی هوا و حفظ توازن زیست محیطی، ۶۰ هزار هکتار در پیرامون شهر تهران، درختکاری و فضای سبز احداث شده است و از این منظر شهرداری تهران تجربیات بسیار ارزشمندی دارد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سهم مستقیم گردشگری شهر تهران در تولید ناخالص داخلی ایران از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۶ از ۱.۶ میلیارد دلار به ۵.۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

 حجازی با اعلام آمادگی به منظور توسعه همکاری با انجمن پارک‌های روسیه بیان کرد: به منظور توسعه همکاری آماده تبادل تجربیات و نظرات کارشناسی با همکارانمان در دیگر شهرها بویژه اعضای انجمن پارک‌های روسیه و نیز توسعه همکاری اجرایی در موضوعات فنی، عمرانی، آموزشی و مشارکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه پارک‌ها هستیم. یقین داریم سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو  و نیز سفارت جمهوری فدراسیون روسیه در تهران نیز در مسیر کمک و تسهیل در برقراری و توسعه این همکاری‌ها که موجب تقویت روابط مستحکم و پایدار میان دو کشور دوست و متحد، ایران و روسیه خواهد شد.

در حاشیه این همایش سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد و دنیس سرگیویچ تسوکانوف به نمایندگی از انجمن پارک‌های روسیه تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه تعامل و همکاری سازنده بین طرفین در چارچوب حوزه صلاحیت و اختیارات قانونی امضا کردند.

شناسایی زمینه‌های همکاری مشترک، اهتمام به توسعه همکاری‌های متقابل و تبادل تجربه در موضوعات مورد علاقه طرفین، ابتکارات، توسعه پارک‌ها و فضاهای عمومی و همکاری در برگزاری رویدادهای فرهنگی اجتماعی هنری و گردشگری مشترک همچنین دوره‌های آموزشی تخصصی، نشست‌های بین‌المللی و اجلاس‌ها از نکات اشاره شده در این تفاهم‌نامه است.

«همایش تجاری پارک‌ها، فضای عمومی و توسعه شهر، از مسکو تا تهران» از هشتم تا یازدهم آبان ماه ۱۴۰۲ با مشارکت شهرداری تهران و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در خصوص توسعه زمینه‌های همکاری با اهداف دیپلماسی شهری و توسعه گردشگری شهری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
 

۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 44541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =