رشد شهرنشینی در تهران نسبت به میانگین شهرهای دنیا به شدت بالاتر است

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران بر این باور است: رشد شهرنشینی در تهران نسبت به میانگین شهرهای دنیا به شدت بالاتر است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مهدی پیرهادی، رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  در همایش تجاری پارک ها، فضاهای عمومی و توسعه شهر از مسکو تا تهران به کاربری مهم فضاهای سبز در کلانشهرها اشاره کرد و گفت: یکی از جنبه‌های بارز توسعه شهری از نیمه دوم قرن بیستم، افزایش  تراکم شهری بوده که موجی از اثرات متفاوت را به همراه داشته است. در این میان فضاهای سبز شهری به یک کاربر مهم در کلانشهرها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه رشد شهرنشینی در تهران نسبت به میانگین شهرهای دنیا به شدت بالاتر است افزود: «همین موضوع وظیفه سیاستگذاران را سنگین‌تر می‌کند.

این عضو شورای شهر اعلام کرد: کلانشهر تهران به واسطه محوریت سیاسی اقتصادی و اجتماعی نقش خاصی را در کشورمان ایفا می‌کند مانند شهر مسکو در روسیه و همکاری در عرصه مدیریت شهری از سوی ایران موجب روابط دوستانه با کشورهای همسایه است و زمینه تعامل نهادهای عمومی و مدنی دو کشور را فراهم می‌کند.

پیرهادی رابطه توسعه فضاهای شهری با شرایط اقلیمی و توجه به تهدیدات طبیعی در طراحی اماکن عمومی و شهری را از حمله عواملی دانست باید در توسعه فضاهای شهری مد نظر قرار بگیرد.

احسان متولیان، دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور نیز در سخنان کوتاهی به وجود باغ‌های سنتی در کلانشهرهای تهران از جمله شیراز، اصفهان و تبریز اشاره و از  هیئت روسی دعوت کرد تا از این باغ‌ها بازدید کنند.

انتهای پیام/

۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 44551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =