ضرورت طرح سوأل نمایندگان از وزیر کشور برای ابلاغ طرح راهبردی حریم استان تهران

مناقشات پیرامون بخش حریم شهر تهران موجب شد تا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای پیگیری این موضوعات در شهرداری منطقه ۱۸ پایتخت حضور یابد.

به گزارش خبرنگار شهر، زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با حضور در ساختمان شهرداری منطقه ۱۸ و دیدار با شهردار این منطقه در جریان آخرین فعل و انفعالات و همچنین چالشها در بخش حریم به عنوان تنفسگاه شهر قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در این دیدار با تأکید بر اینکه مسئله حریم باید به طور کلی تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: ما به دنبال رفع شدن چالش های بخش حریم در کل کشور هستیم ؛ اما بر اساس پیگیری‌های بعمل آمده در شورای اسلامی شهر، گویا حکم صادر شده درخصوص حریم منطقه ۱۸ و بخش اسلامشهر فعلاً متوقف شده، چرا که مسئله حریم تهران و اسلامشهر مسئله ای تخصصی و فنی است و سالها مجلس و دولت با این معضل مواجه هستند.

وی ادامه داد: با توجه به این قاعده که سه برابر وسعت یک شهر، حریم آن است، وقتی این حکم صادر می‌شود عملاً اسلامشهر وارد حریم تهران خواهد شد.

الهیان با اعلام اینکه حریم تهران معضل اساسی دارد، خاطرنشان کرد: کلانشهرهای دیگر نیز با معضل حریم و حاشیه نشینی به شدت درگیر بوده و باید در یک فرایند تخصصی و فنی این موضوع مورد کارشناسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این نشست از طرح سوأل نمایندگان از وزیر کشور در آینده نزدیک برای ابلاغ طرح راهبردی حریم استان خبر داد.

همچنین محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ پایتخت در این دیدار به ارائه گزارشی از آخرین تحولات صورت گرفته و همچنین رفع تخلفات ۸۸ هکتاری اخیر در این بخش از حریم پرداخت.

انتهای پیام/

۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 44632

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =