تهیه و تدوین طرح موضعی یکپارچه میدان مرکزی میوه و تره‌بار

نشست بررسی و تعیین تکلیف ۶۰ هکتار از زمین های واقع در میدان مرکزی میوه و تره‌بار با حضور مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه خدمات شهری و امور مناطق و رئیس دبیرخانه پروژه‌های کلان شهرداری، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، شهردار منطقه و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست که در خصوص تعیین تکلیف یک قطعه زمین ۶۰ هکتاری در ضلع غربی میدان مرکزی میوه و تره بار و ۱۲ هکتار دیگر در داخل مجموعه بود، داوود گودرزی مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه خدمات شهری و امور مناطق ضمن قدردانی از مدیریت شهری منطقه ۱۹ در پیگیری و عزم و اراده برای اجرای طرح افزود: با توجه به اینکه زمین ها به داخل گذرها نزدیک است می تواند محل مناسبی برای راه اندازی صنایع مکمل، صنعتی و راه اندازی مشاغل مرتبط با فعالیت میدان مرکزی میوه و تره بار باشد.
وی بیان کرد: به همین منظور نیازمند آن است تا کمیته ای با حضور ذی نفعان این طرح تشکیل و دبیرخانه آن نیز در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی در نظر گرفته شود تا این ایده فوق العاده و زود بازده با در نظر گرفتن منافع شهر، شهروندان و شهرداری به درآمد پایدار و رونق شهر کمک کند.

در ادامه ایوب فصاحت با اشاره به اهمیت این طرح افزود: با مشارکت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مطالعه علمی درباره این موضوع انجام شده و پیشنهاد ما راه اندازی مجتمعی در قالب تأمین امنیت غذایی با کارکرد های متجانس که بخشی ازآن به صورت محلی برای ایجاد صنعت مرکبات، سردخانه مدرن، صنعتی و... در کنار سه صنف ماهی، پرنده و خشکبار باشد. ضمن اینکه می توان برای تکمیل این سایت امکانات خدماتی و رفاهی برای مراجعین و فعالیت کنندگان دراین مجموعه در نظر گرفت.

نوید خاصه باف مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی در این نشست بیان کرد: در اجرای طرح های مشارکتی می توان با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی و جلب مشارکت آنها ثروتی ماندگار و ارزش افزوده برای شهر ایجاد کنیم.

تورج فرهادی در ادامه با اشاره به اینکه در طرح جامع شهر تهران و چشم انداز آینده منطقه ۱۹ به عنوان پشتیبان پایتخت در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود، این محدوده از گذشته محورکار و فعالیت بوده است و می توان با بنکداری، صنعتی سازی، هوشمند سازی در توسعه کار آمدی هرچه بیشتر میدان مرکزی میوه و تره بار نقش آفرینی کرد. براساس این گزارش طی این نشست مقرر شد طرح موضعی یکپارچه میدان مرکزی میوه و تره بار تهیه و تدوین به کمیسیون ماده پنج ارسال شود.

همچنین درباره پیوست های اجتماعی، ترافیکی، اقتصادی طرح، امکان سنجی راه اندازی محصولات گلخانه ای با جلب مشارکت کشاورزان در حد فاصل میدان مرکزی میوه و تره بار تا بهشت زهرا (س) گفتگو و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ 
 

۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 44719

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =