نصب چراغ‌های چشمک‌زن در ۷ معبر عبوری و بزرگراهی منطقه ۶

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۶، از جانمایی و نصب “علائم ترافیکی و چراغ چشمک‌زن” در معابر عبوری و بزرگراه‌های سطح این منطقه در راستای افزایش ایمنی و مناسب‌سازی تقاطع ها خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه۶، چراغهای چشمک زن راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در آشکار سازی و افزایش دید رانندگان وسایل نقلیه در جناغی های بزرگراهی دارد. امروزه به جهت تراکم ترافیکی در معابر بزرگراهی لازم است تا با ایمن سازی و نصب تجهیزات ترافیکی رانندگان وسایل نقلیه را از مخاطرات مسیر آگاهی داد تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری نمود.

علیرضا صادقی بخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۶ در این خصوص گفت: پس از بررسی کارشناسان ترافیک در بزرگراه های شهید مدرس، حکیم، کردستان و شهدای گمنام تردد بالای وسایل حمل و نقل در این محدوده، نسبت به جانمایی و نصب علایم و چراغ های چشمک زن و هشدار دهنده اقدام شد.

معاون شهردار منطقه ادامه داد: بهسازی تابلو های هشدار دهنده، از جمله “تابلو هشدار کمربند ایمنی، حداکثر سرعت مجاز، تابلوی خطر، از سرعت خود بکاهید، به تقاطع نزدیک می شوید و احتیاط در مسیر کمربندی و مناطق مسکونی” در دستور کار معاونت حمل ونقل و ترافیک این منطقه قرار دارد.

در ادامه مسعود مشهدی زاده رئیس نظارت و اجرای معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه اظهار داشت: چراغ های چشمک زن به عنوان یکی از موثر ترین المان های ترافیکی در آشکارسازی و ایمن سازی معابر نقش مهمی را در جلوگیری از تصادفات ایفا می‌کند. بدین منظور ۳۴ مورد چراغ چشمک زن در سطح معابر عبوری رفع نقص،۴۸ مورد مرمت و بازبینی و ۷ چراغ در سه ماهه گذشته نصب شده تا روند کاهشی تصادفات در منطقه ادامه داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات شهرداری این منطقه در حوزه حمل و نقل و ترافیک که در راستای ایمنی شهروندان و وسایط نقلیه انجام می‌شود، بتوان ترافیک را کنترل نمود و موجبات ایمنی عبور و مرور شهروندان را فراهم کرد.

انتهای پیام /

۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 45041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =