نظام‌نامه اجرای «ابرپروژه من شهردارم» ابلاغ شد 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران از ابلاغ نظام‌نامه اجرای «ابرپروژه من شهردارم» خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، مجید باقری، از ابرپروژه «من شهردارم» به عنوان نخستین تجربه کشوری اداره شهر توسط مردم نام برد و گفت: باور مدیریت شهری بر محوریت مشارکت شهروندان به‌عنوان پیشرفت پایدار شهر استوار است که گامی مؤثر در راستای عبور از «برنامه‌ریزی برای مردم» و تحقق «برنامه‌ریزی توسط مردم» به شمار می‌رود.

وی افزود: اولین دوره «من شهردارم» تجربه جدیدی بود و ثمرات قابل توجهی داشت و امسال نیز بنا داریم دومین دوره این ابرپروژه را با مشارکت شهروندان در سطح پایتخت اجرا کنیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی بودجه‌ریزی مشارکتی (طرح من شهردارم) و تهیه نظام‌نامه در این خصوص اظهار داشت: این نظام‌نامه مشتمل بر مفاهیم و تعاریف کلیدی، اهداف، ساختار، ارکان و وظایف آن است که به منظور نظم‌بخشی به همه اقدامات مرتبط با سیاستگذاری، اجرا، نظارت، ارزیابی و اقدامات عملیاتی مرتبط با «من شهردارم» (بودجه‌ریزی مشارکتی در مناطق، محلات، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته شهرداری تهران) تهیه شده است.

وی با اشاره به سطوح سه‌گانه ساختار «دبیرخانه دائمی من شهردارم» گفت: شورای راهبری به عنوان سطح اول، مسئولیت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های راهبردی بلندمدت، تنظیم سیاست‌ها، خط مشی‌ها و تدوین اهداف کلان را برعهده دارد. هسته مرکزی دبیرخانه نیز به عنوان سطح دوم، از سه کارگروه «فنی و پشتیبانی»، «ارزیابی» و «اطلاع‌رسانی» تشکیل شده است که مسئولیت برنامه‌ریزی، اجرا، پشتیبانی، نظارت، پایش و ارزیابی، آسیب‌شناسی و اطلاع‌رسانی روند اجرای کار را برعهده دارند. ستادهای اجرایی نیز در سطح سوم عهده دار مسئولیت میدانی طرح هستند.

انتهای پیام/

۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 45225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =