۱۷ تقاطع در تهران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ با رفع معارضین ساخت یال غربی بزرگراه یادگار امام(ره) سرعت می‌گیرد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح ۱۷ تقاطع در تهران تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، هادی حق بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران در حاشیه مراسم مقاوم سازی گود برج میلاد و مقاوم سازی ۶ پل سواره رو که امروز -شنبه ۲۷ آبان- برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز بعد از ۱۶ ماه تلاش مجموعه معاونت فنی و عمران طرح بسیار مهم شهری به نتیجه رسید صرفا در ماموریت‌های حوزه فنی عمرانی موضوع توسعه زیرساخت‌ها و حفظ سرمایه‌های شهر مد نظر است. مجموعه میلاد یکی از با ارزش ترین مجموعه هاست که سال گذشته مورد مخاطره قرار گرفت و با اقدام جهادی ارگان پروژه جمع آوری شد و امروز شاهد اتمام عملیات هستیم.

وی ادامه داد: این گود جزو بزرگ‌ترین گودهای تهران است با ابعاد ۴/۳ دهم هکتار؛ با سازه بتنی و زیر بنای حدودا ۱۹ هزار متر مربع که پایدار سازی شد. بنا داریم منابعی که در نظر می‌گیریم در آینده مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین طرح جامع این پروژه قرار است به ‌مجموعه قبلی الحاق بشود و به عنوان مجموعه پشتیبانی و پارکینگ مورد استفاده قرار بگیرد. ظرفیت آن ۴۰۰ خودرو است و می‌تواند در اقدامات تاسیساتی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

حق بین با بیان اینکه حدود ‌۳۰۰ میلیارد تومان هزینه فاز اول این پروژه است، خاطرنشان کرد: طبق گفته معاون شهرسازی شهردار تهران، در حال بررسی این طرح در کمیسیون هستند و قطعا فاز دوم این پروژه به جهت ابعاد گسترده با مشارکت بهش خصوصی اجرا خواهد شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به دیگر پروژه های معاونت فنی و عمرانی بیان کرد: اجرای بزرگراه ها و کندروهای شمالی جنوبی جزو پروژه‌های مهم ما هستند به طول ۴ کیلومتر که امسال تکمیل خواهد شد. همچنین ۱۷ تقاطع امسال به بهره برداری می‌رسد. در بخش آبهای سطحی دو پروژه در غرب تهران داریم. یکی از پروژه‌های مهم سه ماه آینده پارکینگ مبنایی در منطقه ۱۵ به ظرفیت ۴۵۰ خودرو و دیگر پروژه مهم گذار نواب تندگویان است که معارضین جدی تاسیساتی آن برطرف شده و بخش جزئی آن باقی مانده است. این پروژه در سه فاز تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

حق‌بین گفت: معارضین نهادی شاخه غربی یادگار برطرف شده و معارضین بخش‌های جزیی در داخل مجموعه در شرف تحویل است و اگر بخش اندک معارضین برطرف بشود ساخت آن سرعت می گیرد. یکی دیکر از پروژه های اثرگذار پل راهگشایی است که در میدان فتح ظرف شش ماه آینده به بهره برداری می‌رسد که ابعاد آن گسترده است. مسائل پیرامونی تونل متوسلیان نیز در حال مطالعه است؛ شروع پروژه در امسال رخ می دهد و جلسات آن در حال انجام است پیمانکار به محض تحویل زمین کار را از بخش زمینی می تواند تجهیز و شروع کند.

انتهای پیام/

۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 45367

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =