سیاست عدم ساخت پارکینگ در مناطق میانی تهران از اشتباهات شورای پنجم بود

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سیاست عدم ساخت پارکینگ در مناطق مرکزی یکی از غلط‌ترین سیاست‌ها بوده و عملاً در ساخت پارکینگ محدودیت ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورا ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، ابراز امیدواری کرد که شهرداری تهران حمایت‌های خود را از این قشر بیش از پیش تقویت کند.

وی با بیان اینکه این تذکر ناظر به تذکر آقای صادقی در خصوص دستاوردها و شفافیت سفرهای خارجی مطرح می شود، تصریح کرد: یکی از همکاران ما در سفر اندونزی حضور دارند و هدیه ۵۰۰ دلاری شهرداری تهران را به تیم ملی تحویل می‌دهند. سوال ما این است که این هزینه ها شخصی بوده است؟ آیا هماهنگی با کمیته ورزش صورت گرفته است؟

اقراریان با اشاره به وضعیت منطقه ۱۲، یادآور شد: امروز وضعیت ترافیک منطقه ۱۲ از خط قرمز عبور کرده و نمی‌دانیم باید از کلید واژه بحران استفاده کنیم یا نه؟ کارشناسان کمیته حقوقی شرایط را بررسی کردند و دیدیم که اشخاصی ۱۰ تا ۱۲ وانت خریده‌اند و از آنها به عنوان مغازه و انبار استفاده می‌کنند.

وی افزود: در ایام اخیر آتش سوزی گسترده‌ای اتفاق افتاد و میلیاردها تومان خسارت به اموال زد؛ آتش‌نشانان به موقع رسیدند اما به دلیل وضعیت ترافیک نتوانستند به محل آتش سوزی برسند.

اقراریان با بیان اینکه یکی از اشتباهات دوره پنجم این بوده که سیاست‌هایی برای منطقه ۱۲ تدوین کرده‌اند، گفت: سیاست عدم ساخت پارکینگ در مناطق مرکزی یکی از غلط‌ترین سیاست‌ها بوده و عملاً در ساخت پارکینگ محدودیت ایجاد کرده‌اند. همین دوستان در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ طرحی را مبنی بر الزام شهرداری بر ساخت پارکینگ‌ها تصویب کرده‌اند که همین مصوبه نیز به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری وظایفی در این زمینه دارد، گفت: ما باید پول عوارض کسر پارکینگ را برای ساخت پارکینگ در مناطق پرترافیک هزینه می‌کردیم؛ بنده از شهردار تهران تقاضا می‌کنم، وضعیت منطقه را از نزدیک ملاحظه کنند. اینکه بگویند زمینی خریداری شده و پارکینگ راه‌اندازی خواهد شد پاسخ مناسبی به تذکر ما نیست و ما تا پایان این درخواست‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران نیز تأکید کرد: بنده موافقم که برای وضعیت ترافیک منطقه ۱۲ کمیته‌ای تخصصی با حضور شهرداری تهران، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط شکل بگیرد و اتفاقات را پیگیری کنند. وضعیت ترافیک در این محدوده رها شده است؛ لذا کمیسیون عمران و حمل و نقل باید در این رابطه وقت بگذارد و موارد را پیگیری کند. باید فکری شود تا یک سال آینده وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

مهدی چمران با بیان اینکه احداث پارکینگ در این منطقه میل به سفر را افزایش می‌دهد، گفت: توقف موتورسیکلت‌ها و وانت بارها و دست فروشان در کنار خیابان در چند خط، فضایی برای عبور عابران پیاده نیز باقی نگذاشته است.

انتهای پیام/

۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 45541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =