برگزاری رویداد آموزشی روز جهانی بزرگداشت قربانیان حوادث ترافیکی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۵ گفت: به مناسبت بزرگداشت قربانیان حوادث ترافیکی، رویداد آموزشی با حضور پلیس راهور و شهروندان، در بوستان آموزش ترافیک برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، علیرضا اسکندری سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک افزود: در میان حوادث ناگوار و ناخواسته ای که زندگی بشر را تهدید می‌کند، بی شک حوادث رانندگی و ترافیکی از ناگوارترین حوادث است که قربانیان زیادی از تمام اقشار و رده های سنی جامعه را در برمی‌گیرد.

به گفته وی؛ سازمان ملل متحد سومین یکشنبه نوامبر هر سال را به عنوان روز جهانی یادبود قربانیان حوادث ترافیکی نامگذاری کرده و این ایام بهانه‌ای برای یادآوری خاطرات تلخ است که بسیاری از جان باختگان و مصدومان و خانواده های آنان در جاده های جهان تحت تأثیر چنین حوادث ناگواری قرار گرفته‌اند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه اضافه کرد: به همین مناسبت، رویداد ترافیکی در منطقه با حضور ۱۰۰ نفر از خانواده ها و با هدف آگاهی دادن به شهروندان و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار با رعایت نکات ایمنی برگزار شد.

اسکندری افزود: برگزاری این مراسم، نه تنها ادای وظیفه انسانی و اخلاقی در قبال گروهی مظلوم و رنج‌دیده از شهروندان جامعه است، بلکه هشداری پیشگیرانه به تمام کسانی است که در جاده‌ها تردد می‌کنند.

در ادامه مراسم، سروان طیبی آموزش‌های لازم را به عابرین و به ویژه کودکان به عنوان عابرین پیاده آسیب پذیر ارائه داد و در ادامه رعایت نکات ایمنی را به موتور سیکلت سواران و رعایت نکات رانندگی و بستن کمربند ایمنی را به رانندگان و تمام سرنشینان توصیه کرد.

همچنین چند نفر از خانواده های بازمانده سوانح رانندگی، به بیان مشکلاتی از زندگی خود که پس از حادثه و از دست دادن عزیزانشان روبرو بودند، برای حاضرین عنوان کردند. این همایش با حضور سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک، پلیس راهور منطقه، رانندگان، جمعی از شهروندان و دانش آموزان، چند تن از خانواده های بازمانده سانحه تصادف، سمن ها و گروه های مردمی در بوستان ترافیک منطقه ۱۵ برگزار شد.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
کد خبر: 45635

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =