افزایش ۱۳ هزار مترمربعی فضای سبز در منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در منطقه متبوعش گفت: چند پلاک ثبتی به متراژ ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع جهت افزایش سرانه فضای سبز در این محدوده تملک شد.

رضا سیفی، شهردار منطقه ۱۷ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با پرداختن به پیگیری ها برای افزایش سرانه فضای سبز در این منطقه گفت: با توجه به اینکه فضای سبز محلی علاوه بر زیبایی بصری و محیطی، در کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی ایفا می کند، یکی از دغدغه های مدیریت شهری اخیر افزایش سرانه فضای سبز محلات است.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۷ جزو مناطق کم برخورداری است که دارای بافت متراکم بوده و از کمبود فضای سبز رنج می برد، گفت: املاک ریزدانه فراوانی در منطقه ۱۷ داریم که روند تملک زمین با متراژ زیاد جهت ایجاد فضای سبز را دچار مشکل کرده است. با این وجود در راستای افزایش سرانه فضای سبز منطقه و رضایتمندی شهروندان، با پیگیری های مدیریت شهری و حمایت رئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و اداره املاک و مستغلات منطقه، اخیرا چند پلاک ثبتی به تملک شهرداری منطقه درآمده است.

سیفی در ادامه تصریح کرد: این پلاک ها در مساحتی به متراژ ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و به ارزش ۲۴۵ میلیارد تومان بوده که در محله امامزاده حسن(ع) واقع شده است.

شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: مطالعات و طراحی درخصوص تبدیل این املاک به بوستان در حال انجام است و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور با احداث بوستان، سرانه فضای سبز منطقه افزوده شود.

انتهای پیام/

۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 45852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =