خانه موسیقی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ بهره‌برداری از سالن نمایش گنبد مینا تا پایان سال

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید مجموعه‌های فرهنگی شهرداری تهران اتصال و ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند، گفت: امروز ارتباط بین اراضی عباس‌آباد، سازمان فرهنگی و هنری و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری نسبت به قبل بهبود یافته که این هم‌افزایی بیشتری را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پانزدهمین دوره از رویداد "چهارشنبه‌های فرهنگی" از اراضی عباس‌آباد بازدید کرد و در جریان اقدامات این مجموعه قرار گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید خود از کوشک باغ هنر و خانه شعر و ادبیات، گفت: باید ارتباط بهتری بین کمیته‌های مرتبط شورا با شرکت نوسازی عباس‌آباد برای ارتقاء کیفیت اقدامات شکل بگیرد.

نادعلی همچنین تصریح کرد: رویدادهای بسیار خوبی در اراضی عباس آباد برگزار می‌شود و نگاه فاخری به برنامه‌های فرهنگی در این مجموعه وجود دارد که ما وظیفه حمایت از آن را داریم. برگزاری این رویدادها باعث می‌شود ما اراضی عباس‌آباد را یک مجموعه مهم بدانیم‌.

وی افزود: نگاه به انتفاع مردم در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته و با وجود اینکه دور از دسترس قرار دارد، مخاطبان خود را به خوبی پیدا کرده است.

نادعلی با تاکید بر اینکه مجموعه‌های فرهنگی شهرداری تهران باید به هم متصل شوند، تصریح کرد: همکاری بین معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان فرهنگی و هنری و اراضی عباس‌آباد بهتر از دوره‌های قبل است که منجر به افزایش هم افزایی بیشتر شده اما باید بیش از این بهبود یابد.

وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی باید درخصوص رویدادهایی که در اراضی عباس‌آباد برگزار می‌شود، تبلیغات بیشتری انجام دهد، گفت: باید از ظرفیت بیلبوردهای تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی رویدادهای این مجموعه استفاده شود.

نادعلی همچنین در بازدید از پروژه خانه موسیقی اراضی عباس‌آباد، خاطرنشان کرد: این مجموعه از مکان‌رویدادهای مهم و جذابی برخوردار است و کماکان با تدبیر درستی ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه به دنبال ترویج هنر با مشارکت مردم است و ما نیز به دنبال هنر پاک هستیم، یادآور شد: خانه موسیقی این مجموعه در حال ساخت است و تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نادعلی با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه برای تکمیل مجموعه‌های فرهنگی جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز حتما ردیف اعتباری ویژه‌ای برای این پروژه ها اختصاص خواهد یافت‌.

وی با اعلام اینکه در مجموع اقدامات خوبی طی مدت اخیر در اراضی عباس‌آباد صورت گرفته است، تصریح کرد: قطعاً تکمیل پروژه‌های باقی مانده و ترویج هنر فاخر باید از اولویت‌های مجموعه باشد.

نادعلی همچنین در بازدید از خانه هزاره منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این فضا یکی از بهترین اقدامات مجموعه در دوره جدید بوده است، گفت: در این فضا توجه‌ ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: این نقطه از اراضی عباس‌آباد که پیش از این به بهره‌برداری رسیده و رها شده بود، مجدداً با رویکرد کارآفرینی و با طراحی جدید در مدار خدمات‌رسانی قرار گرفت و امروز این نقطه به فضایی برای مولدسازی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار در اراضی عباس‌آباد، یادآور شد: راه‌اندازی اکثر مجموعه‌های مختلف منطقه با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.

نادعلی در بازدید از مجموعه گنبد مینا اراضی عباس‌آباد نیز اعلام کرد: با تامین و بروز رسانی تجهیزات، بهره‌برداری از سالن نمایش گنبد مینا تا پایان سال انجام خواهد شد و میزبان گردشگران خواهد بود.

بهره برداری کامل از گنبد مینا؛ به زودی

محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد نیز در جریان این دیدار با بیان اینکه رویکرد ما این بود که مراکز باید در میان مردم فعال باشند، اظهار کرد: بوستان بهشت مادران به مدت سه سال است که تحت پوشش منطقه عباس‌آباد فعالیت می‌کند و تمامی اقدامات این بوستان توسط شرکت نوسازی انجام شده است.

وی افزود: برنامه ما این است که بانوان از خدمات آموزشی، فرهنگی و ورزشی استفاده کنند و امروز فعالیت این بوستان به اندازه‌ای است که گروه‌های مختلف مردمی درخواست همکاری با مجموعه را دارند.

حجازی با بیان اینکه خانه فرهنگ حورا غیرفعال است، یادآور شد: اگر این خانه زیر مجموعه اراضی عباس‌آباد قرار بگیرد، ظرفیت استفاده از آن فراهم خواهد شد.

وی افزود: رویدادهای بیشتری باید در مجموعه برگزار شود؛ همین رویدادها نیز با حمایت شهرداری برگزار شده، اما با توجه با اینکه نگاه ملی است، باید حمایت‌ها افزایش یابد. خوشبختانه وزارت ارشاد نیز نگاه خوبی به مجموعه دارد.

حجازی در بازدید از خانه هزاره نیز با بیان اینکه تفاهمات خوبی برای هوشمندسازی این مجموعه در حال انجام است، تاکید کرد: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین افتتاح این خانه بر این موضوع تاکید داشت که باید گردشگری خلاق در آن مورد توجه قرار بگیرد و برنامه‌ریزی ما نیز بر اساس همین رویکرد است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد با بیان اینکه اعتبار این شرکت برای اجرای پروژه‌های عمرانی نسبت به سال قبل ۲ برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: چهار پروژه شاخص در شرکت پیش‌بینی شده که شامل پارکینگ فرهنگ، باغ نمایش، مسیر طبیعت و خانه موسیقی است‌ و ۲ پروژه خرد نیز در حال اجراست.

حجازی ابراز امیدواری کرد اعتبارات لازم برای این پروژه ها توسط شهرداری تهران جهت اتمام کلی و یا فاز اول آنها تا پایان دوره ششم مدیریت شهری اختصاص یابد.

وی همچنین تصریح کرد: در تفاهم با قرارگاه خاتم پروژه پارکینگ فرهنگ به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ البته ساخت آن آغاز شده و امیدواریم به موقع به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد ادامه داد: پروژه‌های پارکینگ فرهنگ، خانه موسیقی و باغ نمایش در مجموع بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت بهره‌برداری نیاز دارند که از این میان خانه موسیقی به احتمال زیاد تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ تا ۳۵ شرکت در حوزه نجوم برای فعالیت در گنبد مینا به ما درخواست همکاری داده‌اند، خاطرنشان کرد: ما با ظرافت و حساسیت خاصی جلو می‌رویم تا اقدامی جدید برای نسل نو رقم بزنیم.
حجازی تاکید کرد: این فضا یکی از فضاهای علمی مجموعه است که ارتباطات خوبی با دانشگاه‌ها دارد و امیدواریم تا ۲ ماه آینده با تامین تجهیزات آماده افتتاح شود.


انتهای پیام/

۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 45943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =