لزوم توجه مناطق به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تحقق موضوعات درآمدی شهر

شورای شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق، معاون خدمات شهری و محیط زیست، مدیرکل برنامه و بودجه و مدیرکل دفتر پایش کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی و مدیرکل هماهنگی نظارت و کنترل امورمناطق و شهرداران مناطق ۲۲ گانه به میزبانی منطقه ۷ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق عباس شعبانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته ی بسیج، از همه ی شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خواست باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی اطلاع رسانی به شهروندان مشمول در طرح بند" ت " تمام اهتمام خود را به کار گیرند تا شهروندان و ذینفعان مشمول در این طرح از مزایای قانونی طرح فوق بهره لازم را ببرند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهر تهران در ادامه با تأکید بر اینکه ۲۰ درصد از کل بودجه تملک دارایی سرمایه ای متعلق به مناطق ۲۲ گانه است، رسیدگی جدی به برخی پروژه های آغاز نشده در مناطق و پروژه های نیمه تمام در شهر تهران را باتوجه به نزدیک شدن به فصل سرد و مساعد نبودن شرایط جهت پیشبرد برخی پروژه های عمرانی و احداثی خواستار شد.

عباس شعبانی با اشاره به ابلاغ طرح تحولی ۲۰ گانه خدمت در شهر تهران افزود؛مناطق ۲۲گانه موظف هستند مبنای برنامه ریزی و تخصیص بودجه خود را در سال جدید بر اساس این طرح تحولی قرار دهند وی تأکید کرد؛تنظیم نقشه راه در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح تحولی از جمله اموری است که مرتب رصد و پایش خواهد شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق با بیان اینکه موضوع ارزیابی مهم ترین موضوع درنظر گرفته شده در این دوره از مدیریت شهری است که با پایش مستمر این ارزیابی ها به شاخص های واقعی تری از عملکرد در بخش های مختف شهر دست پیدا خواهیم کرد.وی باتوجه به ۱۶ هفته باقی مانده تا پایان سال ۱۴۰۲ از مناطق ۲۲ گانه خواست تا با تقسیم بندی بعمل آمده بویژه در حوزه مالی اهداف درآمدی درنظر گرفته شده برای شهر را  با یک همت و انرژی مضاعف محقق نمایند.

در ادامه حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با استعانت و گرامیداشت ایام جانگداز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) وآرزوی توفیق در خدمت رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان با بیان اینکه طبق منویات شهردار محترم تهران هرجا که محوریت هماهنگی و اجرای امور مناطق قرار گیرد و ستاد در راستای همکاری و پشتیبانی در جهت پیشبرد اهداف مناطق حداکثر ظرفیت و توان خود را به کار گیرد ما با میزان موفقیت بیشتری در امور مواجه خواهیم بود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: موضوع نگهداشت، نظافت و پاکیزگی شهر و در یک کلام آبرومندی شهر موضوعی است که همیشه در کنار انجام پروژه های عمرانی در شهر باید مدنظر قرار گیرد و بصورت خاص بدان پرداخته شود که اگر مورد غفلت قرار گیرد در کنار انجام پروژه های بزرگ در شهر نتیجه ای در جهت رضایتمندی شهروندان را در پی نخواهد داشت.

نظری گفت: آشفتگی و بی نظمی در شهر پیامد های بدی را در اذهان ایجاد خواهد کرد که لزوم رسیدگی و پیگیری همه ی ما در این خصوص را بصورت جدی می طلبد. موضوع برنامه ریزی جهت جلوگیری از مباحث مربوط به  ریزش نزولات آسمانی بویژه برف و خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان باتوجه به منویات شهردار محترم تهران موضوع جدی مناطق ۲۲ گانه است که باتوجه به نزدیک شدن به این ایام باید مورد توجه قرار گیرد و با ارزیابی ها و نظارت های مستمر میدانی خصوصاً نظارت های مستمر و پیگیری های شهرداران نواحی از بروز مشکلات در این خصوص جلوگیری نماییم.

در ادامه معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از اقدامات خوب مناطق  در مباحث مربوط به ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر تقدیر به عمل آورد و افزود؛ شهرداری تهران به عنوان یک نهاد خدمت رسان به مردم رکن کار خود را خدمت به شهروندان قرار داده است و تمامی این اقدامات در راستای ایجاد آرامش و آسایش برای شهروندان در سطح شهر است.وی با اشاره به تخصیص زمین جهت احداث میادین میوه و تره بار بر قابلیت چند منظوره بودن این زمین ها باتوجه به اهداف شهردار محترم تهران در این خصوص تأکید کرد.

مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امور مناطق در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه مناطق ۲۲ گانه در حوزه های تخصصی مختلف به تحلیل داده های آماری ارائه شده از سامانه های پایش محور شهرداری تهران برای پیشبرد و ارتقاء عملکرد مناطق در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ پرداخت.وی با بیان اینکه میانگین پیشرفت پروژه های فیزیکی و عمرانی در شهر به عدد میانگین ۴۵ درصد رسیده است از اقدامات خوب و تلاش های مناطق تقدیر بعمل آورد و افزود؛ باتوجه به اضافه شدن شاخص های طرح تحولی ۲۰ گانه خدمت در شهر تهران نیازمند هستیم که در برنامه سال جدید پیش رو بودجه لازم در جهت اجرای این شاخص ها مدنظر و مورد پیش بینی شود.

سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی نظارت و کنترل امورمناطق از برنامه ریزی گام های اجرایی طرح تحولی ۲۰ گانه خدمت با کمک نقشه های GIS و دستورالعمل های ویژه این طرح خبر داد. وی در ادامه لزوم پیگیری پروژه های متوقف و تسریع در تنظیم صورت وضعیت های مربوط به پیمانکاران را خواستار شد.

امیرشهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در ادامه با اشاره به سیاست تنظیم بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران مبنی بر تحقق برنامه چهارم توسعه و وعده شفاف شهردار تهران به شهروندان که ملاک عمل ما در تمامی موارد است اولویت ما در سال ۱۴۰۳ اتمام پروژه های نیمه تمام است و موضوعات زیرساختی در شهر اولویت دیگر ما در تنظیم بودجه سال جدید می باشد.شهرابی در ادامه این جلسه با اشاره به روزهای آتی و آغاز طرح من شهردارم ۲ از بروزرسانی و ارتقاء عملکرد پایگاه های اطلاع رسانی و داده محور این طرح رونمایی و توضیحات جامع را در این خصوص به شهرداران مناطق ۲۲ گانه ارائه کرد.

سعید قلی بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ضمن خداقوت به شهرداران مناطق ۲۲ گانه در حل موضوعات مربوط به ساماندهی و مزاحمت های شغلی برخی مشاغل شهر و از تبدیل شهر تهران به یک کارگاه عمرانی تشکر کرد و افزود، سد معبر صنفی بیشترین سد معبر در شهر تهران است که بیشترین درخواست مردم نیز در حوزه سدمعبر در سامانه ۱۳۷ به این موضوع اختصاص داده شده است ضمن اینکه موضوع سد معبر یک بنیان کاملا اجتماعی را داراست باید همه ی تلاش خود را در رفع موضوعات مناطق در این خصوص به کار گیریم.

محمد امیرآبادی مدیرکل دفتر پایش کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد با ارائه گزارشی تخصصی از عملکرد مناطق از ارتقاء وضعیت عملکردی ۶ منطقه از مناطق ۲۲ گانه خبر داد و افزود؛خوشبختانه در این دوره از ارزیابی ها هیچ گونه عملکرد ضعیفی را در مناطق شاهد نبود و شاخصه ها به ما اطلاعات روبه رشدی را در مناطق گزارش دادند.

در خاتمه این نشست شهرداران مناطق ۱،۴،۵،۸،۱۱،۱۹،۲۱ و برخی مشاورین حوزه معاونت هماهنگی و امور مناطق به بیان چالش ها و پیشنهادات خود در خصوص ارتقاء سطح خدمت رسانی در شهر پرداختند.

انتهای پیام/

۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 46037

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =