آماده همکاری با شهرداری تهران برای ایجاد زنجیره‌های ارزش در حوزه شهر هستیم

رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه باید زنجیره‌های ارزش در حوزه حمل و نقل، محیط زیست و امنیت شهری را بسازیم، گفت: ما در وزارت کشور آمادگی داریم تا با همکاری شهرداری تهران روی این مسئله کار کنیم و امیدوارم بتوانیم در نشست‌های بعدی و سال‌های آینده این مفهوم را پیاده کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ اختتامیه پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری با حضور جمعی از مسئولین کشوری و شهری ظهر امروز -چهارشنبه ۲۹ آذرماه- در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جواد وزیری، مشاور وزیر کشور و رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی وزارت کشور گفت: آیا اجزای شهر تهران در کنار هم می‌توانند یک هویت تاریخی به نام شهر تهران را ایجاد کنند؟ این معما ساده نیست. همین سوال درباره کلیت جامعه مدیریت شهری ما مطرح است. ما صبح تا شب حتی در زندگی سازمانی خود در حال حل این مسئله هستیم. آیا اجزای اداری با یکدیگر می‌توانند سازمانی که مد نظر ماست را بسازند؟
وی خاطرنشان کرد: از مسئله آلودگی هوا تا پسماند که مردم را درگیر کرده، مسئله مسکن که در سبد خانوار ایرانی نقش دارد و موارد متعدد دیگر که برای همگی آنها ما چقدر تلاش کردیم و شاید بعضا به تشدید مسائلی مانند ترافیک، تورم و آلودگی دامن هم زده ایم. یعنی راه حل هایی که به ضد خود عمل کرده است.
وزیری عنوان کرد: این روزها واژه حکمرانی یا حکمروایی خیلی به گوش می‌رسد. حکمرانی یعنی توزیع درست مسئولیت؛ یعنی جایی که ما قدرت و مسئولیت را به نحوی توزیع کنیم که جز و کل مدیریت از یک قوام برخوردار باشد. ما می‌توانم طوری سازمان را طراحی کنیم که فرد و سازمان مسئولانه در کنار هم قرار بگیرند.
رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه ما هنوز در قوانین خود با سکوت از کنار مسائل می گذریم، گفت:  در بسیاری از کشورها مردم برای پسماند هزینه پرداخت می‌کنند. ما نتوانستیم این موضوع را حل کنیم. باید حکمرانی را اصلاح کنیم که بخشی از آن به اصلاح قوانین برمی‌گردد.
وی ادامه داد: زنجیره ارزش مفهومی است که مدیریت شهری نیازمند توسعه آن است. چگونه ممکن است کشوری در حد و اندازه ما هنوز بنگاه‌های بزرگ و محکمی که در حوزه پسماند خدمات ارائه بدهد را نداشته باشد. باید زنجیره های ارزش در حوزه حمل و نقل، محیط زیست و امنیت شهری را بسازیم.  ما در وزارت کشور آمادگی داریم تا با همکاری شهرداری تهران روی این مسئله کار کنیم و امیدوارم بتوانیم در نشست های بعدی و سال‌های آینده این مفهوم را پیاده کنیم.
انتهای پیام/
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 46955

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =