عدالت شهری یعنی توزیع عادلانه امکانات در تمام شهر/ امیدوارم جشنواره پژوهش‌ها دستاوردی برای مدیریت پایتخت شود

عضو شورای شهر تهران گفت: امیدواریم جشنواره پژوهش‌های شهری دستاوردی برای مدیریت شهری چه در عرصه سیستم‌گذاری، چه در عرصه اجرا باشد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ اختتامیه پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری با حضور جمعی از مسئولین کشوری و شهری ظهر امروز -چهارشنبه ۲۹ آذرماه- در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با حضور در این اختتامیه خاطرنشان کرد: آنطور که ما گزارش را دریافت کردیم این برنامه با استقبال قابل توجهی مواجه شده و امیدواریم دستاوردی برای مدیریت شهری چه در عرصه سیستم‌گذاری و چه در عرصه اجرا باشد.


وی ادامه داد: دال مرکزی سندی که شورای اسلامی شهر تهران برای پیشرفت شهر تهران تهیه کرد تحقق عدالت شهری بود. برنامه‌های ما بر اساس این سند بالادستی باید کمک کند تا به ما عدالت شهری دست پیدا کنیم. موضوعی که مورد توجه برگزارکنندگان این جشنواره نیز بوده است.


مظفر اظهار کرد: وقتی از عدالت سخن می‌گوییم باید گزاره‌های سیاستی را تبدیل به پروژه و ایده‌های اجرایی و ملموس کنیم. باید بتوانیم اجتماعی‌سازی این سیاست‌ها را با کنشگران این عرصه محقق کنیم و یک همگرایی نظری داشته باشیم. باید همه جامعه در راستای عدالت شهری به همگرایی برسند.


عضو شورای شهر تهران بیان داشت: عدالت شهری به مثابه توزیع عادلانه امکانات در زیست بوم تمام شهروندان است. اگر در شهر توان‌خواه داریم باید برای این هدف ایده داشته باشیم تا این افراد فرصت رشد برابر داشته باشند. عدالت شهری به معنی صیانت مصالح عمومی در مواجه با مصالح خصوصی است. آیا مصلحت عمومی شهر ایجاب نمی‌کند تا از برخی از منافع خصوصی افراد صرف نظر کنیم؟ چه برنامه هایی باید داشته باشیم که در شهر تهران این ایده را پیاده کنیم. در عرصه معماری و شهرسازی در عرصه حمل و نقل و غیره باید این را مد نظر قرار بدهیم.


وی در پایان گفت: عدالت شهری به معنای صیانت از نعمت‌های الهی است. اگر ما از جنگل ‌محیط زیست حفاظت نکنیم حق آیندگان را تضییع کرده‌ایم. امیدوارم این رویکردی که شورای اسلامی شهر تهران داشته و این ایده هایی که توسط صاحب نظران به جشنواره واصل شده به ما کمک کند شهری داشته باشیم که به تحقق عدالت شهری نزدیک بشود.


انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 46958

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =