ساماندهی معابر با احداث گشت‌گاه‌ها و پیاده‌راه‌ها در منطقه ۱۹

 جلسه نظارت ستادی معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه ۱۹ با حضور معاون امور مناطق اداره کل حمل و نقل عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۹، معاون حمل و نقل ترافیک و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، صادقی ضمن قدردانی از تلاش های مدیریت شهری در استیفای حقوق شهروندی در حوزه حمل و نقل ترافیک افزود: از ابتدای اسفند ماه برنامه عملیاتی برای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با توجه به درخواست های مناطق و واقعیت های موجود همراه با کارشناسی ها و رصد توسط اداره کل مهندسی، اداره کل برنامه ریزی سازمان حمل و نقل ترافیک و ستاد انجام و بعد از جمع بندی به عنوان نقشه راه و مبنای ارزیابی به مناطق ابلاغ می شود.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت، قابلیت و توانایی های سازمان حمل و نقل ترافیک برای خدمت رسانی هرچه مطلوب تر به مناطق کم برخوردار استفاده خواهد شد گفت: احداث و بهسازی ایستگاه های اتوبوس و تاکسی، اجرای علائم افقی خط کشی، بهسازی پایانه ها و پارک سوارها، اصلاح هندسی معابر، بهسازی و تجهیز بوستان ترافیک و ... از آیتم های ارزیابی هستند.

ضمن اینکه در راستای ساماندهی معابر احداث گشت گاه ها و پیاده راه ها، جمع آوری المان های زائد، پل های عابر پیاده وگاردریل های مازاد در رمپ و لوپ ها در دستور کار قرار دارد.

صادقی هدف از نظارت های ستادی در مناطق را ارتقای کیفی منطقه و دانش فنی همکاران برای رسیدن به اتفاقات خوب و موثر برشمرد و خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم با ساده سازی استانداردهای نظام فنی و اجرایی دیدگاه ها را تغییر و تسریع در برنامه ها و اقدامات اجرایی ایجاد کنیم.

در ادامه فرهادی با اشاره به اهمیت تکمیل پل های رها شده و نیمه کاره در کاهش بار ترافیکی، خواستار تکمیل پل صالح آباد غربی در راستای اتصال این منطقه به منطقه بیست و روان سازی  بار ترافیکی به طور ویژه در روزهای پایانی هفته در این محدوده شد.

همچنین بر تعیین تکلیف پلی در محدوده مرتضی گرد تقاطع بزرگراه شهیدکاظمی به بزرگراه آزادگان که بر اثر برخورد کامیون آسیب دیده و رها شده تأکید کرد.

 شهردار منطقه سرقت تجهیزات ترافیکی و نرده پل های عابر پیاده به طور ویژه در بزرگراه های ورودی به این منطقه را از معضلات برشمرد افزود: با توجه به اهمیت تردد ایمن عابرین پیاده از این پل ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می توان در این محدوده پل ها را به صورت رمپ و یا بتنی به منظور جلوگیری از سرقت اجرا کرد.

این مسئول تصریح کرد: منطقه ۱۹ در بحث راه سازی و احداث معابر جدید تلاش می کند این مسیر ها از فضا های بی دفاع شهری عبور کند تا علاوه بر تکمیل زیر ساخت ها باعث ارتقای ایمنی معابر و شریان های اصلی و کاهش آسیب های ناشی از این فضا ها شود.  

وی هم سطح سازی و اصلاح هندسی معابر و ساماندهی تقاطع ها و چهاراه ها را در ارتقای رفتارهای ترافیکی و انضباط شهری بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد.

براساس این گزارش در این نشست گزارشی از عملکرد معاونت حمل و نقل ترافیک ارائه شد و سپس از وضعیت ترافیکی و تجهیزی معابر شهید لطیفی، شهید صمدی، بلوار شقایق، مهران و ... بازدید شد.

انتهای پیام /

۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 46982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =