مدیریت پسماند به عنوان یک سازمان اجرایی دیده شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: از شورا می‌خواهیم ما را کمک کند تا ۱۶ دی‌ماه اساسنامه ابلاغ شود تا بتوان مدیریت پسماند را به درستی انجام داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران پیرامون ابلاغ اساسنامه این سازمان گفت: ما یک کلیدواژه به این اساسنامه جدید اضافه کردیم که با اساسنامه قبلی خیلی تفاوت ندارد. مثلا در موضوع متناسب آمده است که مدیریت پسماند متناسب با میزان تولید فعالیت خود را پیش ببرد که این عین تکلیف قانونی ماست که ابلاغ شده است. برای اینکه آن را مدیریت کنیم مشاور طرحی گرفته ایم تا کار را جلو ببریم.

وی ادامه داد: برخی موارد تکالیف قانونی ماست و قابل حذف نیست و برخی موارد هم تفاوت چندانی با اساسنامه کلی ندارد. سازمان مدیریت پسماند در اساسنامه به عنوان یک سازمان اجرایی دیده نشده است. این سازمان  در دهه ۸۰ دوره خیلی موفقی داشته و آن همان دوره ای بود که مدیریت این سازمان اجرایی شد. اواخر سال ۹۳ و ۹۴ ماموریت اجرایی مدیریت پسماند را گرفتند و اساسنامه ای که ابلاغ شده هم عمدتا مربوط به برنامه ریزی است. با اینکه اداره کل برنامه ریزی برای این اقدام کفایت می کند.

محمدی خاطرنشان کرد: درواقع اصلی ترین تغییر ما اجرایی کردن سازمان است. اینکه رییس شورا می گوید بالاخره چه زمانی سازمان مدیریت پسماند به وظایف خود عمل می‌کند یکی از موانعش همین است. ما اکنون در قراردادهای جدید عملکردمان را عملیاتی دیده ایم. در دوره موفقیت سازمان مدیریت پسماند تمام استان ها از ما الگوگیری کرده اند. در دهه ۸۰ و نیمه اول دهه ۹۰ سازمان جان گرفت و ماموریت عملیاتی داشت. به طوری که در موضوع مکانیزاسیون تمام استان های کشور از ما الگوبرداری کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند عنوان کرد: از سال ۹۴ به بعد ما ۸ قرارداد داشتیم، اما در دوره قبل مدیریت شهری  این چند قرارداد را به ۱۵۰ قرارداد افزایش دادند. امروز نباید از ما توقع مدیریت پسماند داشته باشید. سازمان هیچ جزیی از این پروژه نیست. ما در قراردادهای جدید دوباره به اصل خود بازگشته ایم و این اساسنامه ای که تدوین شده به ما کمک می کند سازمان را از حالت برنامه ریزی خارج و به اجرایی تبدیل کنیم. چون حرف ۳۶ هزار تن پسماند است که از شهر خارج می شده و مدیریت واحدی نداشته است.

وی بیان کرد: حتی مناطق هم در اینجا کمک نبودند. پس چه کسی می تواند این ۱۵۰ قرارداد را مدیریت کند؟ آسیب شناسی شد که این ۱۵۰ پیمانکاری که با همکاری می کنند قابلیت و توانایی مدیریت ندارند بنابراین تصمیم گرفته شد به اینها سر و سامان داده بشود با این حال اساسنامه فعلی به پیشبرد این کار کمک نمی کند و با این مغایر است.

محمدی در پایان گفت: از شورا می خواهیم ما را کمک کند تا ۱۶ دی ماه اساسنامه ابلاغ شود و ما با قراردادهای جدید فعالیت خود را شروع کنیم. ۱۲۰۰ میلیارد پیمانکارهای جدید در پسماند سرمایه گذاری کرده اند. ماشین آلات خریداری شده است. اگر اساسنامه ابلاغ بشود می تواند کمک کند تا بحث مدیریت پسماند را به درستی انجام بدهیم.

انتهای پیام/

۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 47201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =