افتتاح فاز سوم تقاطع نواب - تندگویان بهار۱۴۰۳/ ترمینال جنوب موزه یا دانشگاه می‌شود؟

شهردار منطقه ۱۶ درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اقدام این منطقه توضیحاتی ارائه کرد.

محمدامین سالاری‌پور شهردار منطقه ۱۶ در خصوص آخرین وضعیت پروژه های در دست اقدام این منطقه به خبرنگار شهر گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب - تندگویان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های منطقه به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حال انجام است و امیدواریم افتتاح فاز اول و دوم آن را تا پایان سال و فاز سوم را در ابتدای سال آینده داشته باشیم تا مردم مناطق ۱۶ و ۱۹ از این پروژه که ایمن سازی و تسهیل در تردد مسیر را فراهم کرده، استفاده کنند.

وی در تشریح جزییات این پروژه توضیح داد: در انتهای بزرگراه نواب سه‌راهی وجود داشت که همیشه دچار اختلال ترافیکی بود و در گذشته به دلیل مشکلات زیرساختی و سخت بودن رفع معارضین آن، هیچ وقت شروع به کار نشده بود اما در این دوره از مدیریت شهری به همت معاونت فنی و عمرانی و تدبیر شهردار تهران، این پروژه آغاز به کار کرد.

افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح نواب - تندگویان؛ بهمن ماه

سالاری پور با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب - تندگویان از نظر حجم جابجایی و رفع معارضین جزو پروژه های بزرگ شهر محسوب می شود، ادامه داد: تا یک ماه آینده فاز یک این پروژه افتتاح و یکی از دسترسی های آن تکمیل می شود و در سه ماه آینده نیز فاز دوم آن تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

بهره برداری از شهربانو منطقه ۱۶ تا بهار ۱۴۰۳

شهردار منطقه ۱۶ با بیان اینکه پروژه مجموعه شهربانو با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی برای حضور بانوان در مجموعه ای مختص آنان در حال انجام است، تصریح کرد: مجموعه شهربانو با ظرفیت پنج هزار و ۲۰۰ متر مربع در چهار طبقه ساخته می شود و متشکل از فضاهایی مانند آمفی تئاتر و مجموعه ورزشی و مجموعه های مرتبط با حوزه اجتماعی و فرهنگی است و طبق پیش بینی تا ابتدای سال آینده می تواند در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه بوستان جوادیه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی به عنوان دیگر پروژه در دست اقدام منطقه ۱۶، بیان کرد: ۵۸۰۰ متر زمین برای احداث این بوستان تملک شده و این بوستان در نقطه ای از شهر قرار دارد که هیچ بوستان شهری در آن وجود ندارد. محله جوادیه از نظر سرانه فضای سبز شرایط مناسبی ندارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این فضا را تبدیل به یک مجموعه پارک شهری در این محله کنیم. همچنین در کنار آن یک مجموعه ورزشی و یک پارکینگ غیرهمسطح با ظرفیت بیش از ۲۰۰ خودرو داریم که برای سال آینده ساخت آنها آغاز می شود.

سالاری پور عنوان کرد: عملیات احداث پایانه شهید مرسلی به اتمام رسیده و قرار است در اختیار شهروندان قرار بگیرد و ساخت پایانه اتوبوسرانی جوادیه نیز در حال انجام است و تا ۱۵ روز آینده تکمیل می شود.

افزایش ۶۵درصدی صدور پروانه ساخت در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به ۱۴۰۱

شهردار منطقه ۱۶ از صدور ۴۲۸ مورد پروانه ساختمانی در ۹ ماهه نخست سال جاری در این منطقه خبر داد و افزود: این عدد نسبت به سال گذشته پیشرفت ۶۵ درصدی داشته است. از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سال جاری ۴۲۸ مورد پروانه صادر شده که ۱۸۸ مورد بافت فرسوده و ۱۹۳ مورد آن تجمیعی که ۸۴ مورد تجمیعی ها واقع در بافت فرسوده است. همچنین در این مدت زمانی تعداد کل پلاک های فرسوده ۷۳۰ پلاک، تعداد پلاک های واقع در بافت فرسوده ۳۱۶ پلاک و ۵۳۱ پلاک تجمیعی است که از این تعداد ۲۲۵ پلاک واقع در بافت فرسوده است و این آمار در سال گذشته به این گونه است که تعداد کل پروانه های صادر شده ۲۵۹ مورد که از این تعداد ۸۱ پرونده واقع در بافت فرسوده، ۱۲۷ مورد تعداد پرونده های تجمیعی است.

وی در ادامه بیان داشت: زمان صدور پروانه در سال ۱۴۰۱، ۴۷ روز بود که ۲۹ روز مربوط به معاونت شهرسازی و ۱۸ روز مربوط به دفتر خدمات الکترونیک بود. در سال ۱۴۰۲ زمان صدور پروانه از ۴۷ روز به ۳۰ روز کاهش یافت که ۲۳ روز مربوط به معاونت شهرسازی و ۷ روز مربوط به دفاتر خدمات الکترونیک است.

سالای پور با اشاره به پروانه های صادر شده گفت: بیش از ۹۰درصد موارد در پهنه R (مسکونی) و ۱۰ درصد موارد در پهنه M (تجاری، اداری و مسکونی) قرار دارند.

شهردار منطقه ۱۶ در ادامه با بیان اینکه در مورد بافت فرسوده پروژه هایی در مقیاس بزرگ با حجم تجمیع بالاتر داریم و حدود ۱۷ پروژه در منطقه وجود دارد که در آنها بالای ۱۲ پلاک تجمیع شدند، خاطرنشان کرد: در حوزه شهرسازی همچنین طراحی خیابان صابونیان برای سردر و ورودی و خروجی های آن و بازنگری در طرح تفصیلی در نقاط مختلف منطقه در حال انجام است و ظرفیت پروژه های بزرگ منطقه برای تامین سرانه های شهری در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: پروژه هایی مانند «بافکار»، «روغن نباتی قو»، «گاراژ خاکی» و «ودجا» پروژه هایی است که در خصوص تامین مسکن و ارتقای سرانه های شهری در منطقه در حال پیگیری است. این پروژه های بزرگ مقیاس عمدتا دارای زمینی بالای ده هکتار هستند و در بحث قرارگاه مسکن و تامین سرانه های شهری از ظرفیت های آنها استفاده می شود.  

بیش از ۸۰ درصد باربری های فعال شهر تهران در منطقه ۱۶ قرار دارد

سالاری پور با تاکید بر اینکه منطقه ۱۶ منطقه مغفول مانده و آینده شهر تهران است که می توان بسیاری از زیرساخت های شهری و سرانه های شهری را در این منطقه تهیه و ایجاد کرد، گفت: ظرفیت هایی مثل باربری های شهر در این منطقه وجود دارد که باید برای آن برنامه ریزی کرد. بیش از ۸۰ درصد باربری های فعال شهر تهران در منطقه ۱۶ قرار دارد و در حال مطالعه برای جابجایی این باربری‌ها هستیم.

شهردار منطقه ۱۶ افزود: در بحث ترمینال جنوب در حال مطالعه هستیم تا جابجایی یا ساماندهی ترافیکی آن را داشته باشیم. سازمان پایانه‌ها کارهایی در این خصوص انجام داده است. ضمن اینکه مطالعات تکمیلی در حال انجام است و در صورتی که جمع بندی مدیریت شهری بر جابه‌جایی پایانه قرار گیرد، این فضای موجود می تواند برای کاربری‌های خاص شهر مانند موزه، دانشگاه و دیگر کاربری ها در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

وی در پایان با اشاره به احداث زورخانه ای در ضلع جنوب فرهنگسرای بهمن توضیح داد: این زورخانه که تاکنون حدود ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در حال احداث است و امیدواریم در نیمه اول سال آینده به افتتاح برسد.

انتهای پیام/

۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 47313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =