افزایش درآمدهای پایدار شهرداری  نسبت به سال گذشته

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه ۲۱ از افزایش درآمد پایدار شهرداری منطقه ۲۱ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "حمیدرضا آزادواری" با اعلام خبر فوق گفت: تنظیم فلوچارت و تعیین زمان در کارهای فرایندی، تا حقی از پیمانکاران ضایع نشود و همچنین آرشیو الکترونیکی برای تمام اسناد حسابداری، مالی و متمرکز کردن انبارهای منطقه در راستای هدر نرفتن وقت و زمان صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه ریزی در راستای پرداخت نظامند و یک رژیم پرداختی صورت گرفته است تا بتوانیم جوابگو پیمانکاران باشیم. منابع غیر نقد را شناسایی و با توجه به مکاتبات انجام شده مجوزهای لازم را از مرکز اخذ و توانستیم در سال های قبل یعنی پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از بدهی که وارث چند ساله این بدهی بودیم، برسیم.

در خصوص برات کار و نقدینگی از مرکز، پرداخت های خوبی صورت گرفته تا بار تعهدات مالی را کم کنیم که نتیجه ی آن برگزاری مناقصه با بیشترین متقاضی و با رقابت بیشتر، که این کسب موفقیت در بحث سند رسی و توزیع عادلانه نقدینگی صورت گرفته است.

وی در فرایند استاندارد در نحوه انتخاب پیمانکار و تشریفاتش گفت: در آیین نامه که مختص شهرداری تهران است بر اساس تشریفات و انتخاب پیمانکار بابت خرید خدمت و کالا، با کمترین زمان و در حد استاندارد که تعریف شده از طریق ستاد، بیشترین تشریفات در قالب کمیسیون ماده ۱۳ که همان مناقصه است انجام دادیم.

آزادواری در حسابرسی سالانه حسابرسان مستقل شورای شهر بیان کرد: حدود ۵ سال متوالی فاقد گزارش حسابرسی بودیم که با حضور شهردار منطقه توانستیم ۵ سال clean بگیریم.

*افزایش درآمد پایدار ،شهرداری منطقه ۲۱ نسبت به یکسال گذشته

معاون مالی و اقتصاد شهر در خصوص تعهد درآمدی منطقه ۲۱ به نسبت سنوات گذشته بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعهد درآمدی منطقه در حدود ۴۰۰میلیارد بوده است ولی در سال ۱۴۰۲ نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تعهد داریم. در بحث عوارض درآمد پایدار پارسال با ۱۱۳ درصد رتبه اول را آوردیم و با در نظر گرفتن زمان، امسال ۱۰۰ درصد هستیم.

* وصول مطالبات و تعهدات بدهکاران شهرداری به طور مستقل

آزادواری در ادامه گفت: در بحث نهادها، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات از نهادها داریم، که اداره درآمد منطقه ۲۱ و نواحی با تقویت نیروی کار و امکانات و آموزش لازم و در چارچوب ضوابط، این طلب را وصول کنیم. وصول مطالبات ۳۰ درصدی عوارض ۳۰۰ میلیارد پارسال در عوارض پایدار فیش صادر کردیم ۱۰۰ میلیارد وصولی داشتیم که معتقدیم باید فرهنگ سازی شود.

*تغییر در نگاه اقتصاد شهری، یعنی مشارکت مردم در اداره شهر

آزادواری در مشارکت مردمی، بسته پیشنهادی و پیش بینی برای سرمایه گذاری گفت: حوزه معاونت مالی و اداری اکنون حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری است یعنی نگاه ها باید تغییر کند، حوزه ی اقتصاد شهری یعنی مشارکت مردم در اداره شهر است.

وی در ادامه پروژه های مشارکتی را تولید ثروت دانست وگفت: پارسال در پروژه نیلوفر ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات و بدهی شهرداری را کاهش دادیم و معتقدیم که برای پروژه های مشارکتی باید آیین نامه و دستور العمل مدون داشته باشیم. نزدیک حدود ۵ هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی به نتیجه رسیده و محصولش آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/

۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 47817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =