توانمندسازی و مهارت آموزی کودکان کار منطقه ۱۵

کارگاه های آموزشی توانمندسازی و مهارت آموزی برای کودکان کار مراکز پرتوی منطقه ۱۵ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، اکبر مختاری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: این دوره های آموزش در راستای توسعه و ترویج فعالیت های داوطلبانه و با هدف ایجاد انگیزه در بین نوجوانان برای انجام فعالیت های گروهی با همکاری گروه های داوطلب و سازمانهای مردم نهاد و خیرین برگزار شد.

به گفته او، «ظرفیت سنجی» میزان آشنایی و علاقه مندی نوجوانان  نسبت به فعالیت های داوطلبانه، آشنایی نوجوانان با بازی های فکری و انواع آن و  انجام  بازی های نشاط آور برای ایجاد صمیمیت با هدف تحکیم ارتباطات و هنجار پذیری نوجوانان از جمله اقدامات در این دوره کارگاهی آموزشی است.

مختاری با اشاره به اینکه مدرسان این دوره های آموزشی فعالان حوزه کودک و نوجوان، حوزه اجتماعی و یک بازیگر و متخصص حوزه بازی اند، افزود: امید است بتوانیم با اجرای درست برنامه های طرح ریزی شده به مدل  «کودک – مربی» که از اهداف فعالیت های ماست دست یابیم.

او با اشاره به اینکه در این طرح، مهارت بازی، بازی سازی، مدیریت بازی و بازی گردانی با محوریت بازی های فکری به آنان آموزش داده می شود افزود: کودک و مربی می توانند برای  سایر کودکان آموزش و بازی طراحی و اجرا کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه به دیگر برنامه آموزشی اشاره کرد و گفت: کارگاه آموزشی با شعار «سلامتی تو سلامتی من» به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و آگاه سازی از اهمیت نقش رعایت نظافت فردی برای کودکان برگزار شد.

او در پایان به مهرورزی خیرین برای کودکان کار اشاره کرد و گفت: در راستای تداوم کمک های مومنانه و همدلانه ۵۰ دست لباس فرم پسرانه، ۱۷۵ عدد لیوان آب خوری تاشو، بیش از ۶۵۰ بسته لوازم التحریر برای تمامی کودکان تهیه و توزیع شد.

۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 4784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =