رفع معضل ترافیکی چندین ساله ورودی ایستگاه آتش نشانی بزرگراه حکیم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۶ از نصب و راه اندازی راهبند مکانیزه و تمام برقی در بزرگراه حکیم، ورودی ایستگاه آتش‌نشانی ۴۹ شهید علی امینی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛ علیرضا صادقی بخش گفت: با توجه به خطرساز بودن ورودی ایستگاه آتش نشانی ۴۹، واقع در بزرگراه راه حکیم و به منظور جلوگیری از تداخل حرکتی و رفع مزاحمت وسایل نقلیه در هنگام ماموریت های این ایستگاه، این معاونت با برنامه‌ریزی های صورت گرفته اقدام به نصب و راه اندازی راه بند مکانیزه چندمنظوره و تمام اتوماتیک در این محور نمود.

صادقی بخش، هدف از اجرای این راهبند مکانیزه را ایمن سازی و جلوگیری از حوادث راهنمایی و رانندگی در این محدوده برشمرد و گفت: ساماندهی و ایجاد صف منظم مراجعین به پمپ گاز موجود در این بزرگراه از دیگر اهداف اجرای این پروژه بوده است.

معاون شهردار منطقه اضافه کرد: این راهبند به طول ۴۰ متر و از دو قسمت ۲۰ متری تشکیل شده که جهت فونداسیون و زیر سازی آن از ۲۴ مترمکعب بتن مسلح استفاده و دو دینام و ۲ عددگیر بکس همراه تابلوهای برق باز و بسته شدن هر کدام از دو دهنه راهبند را انجام می‌دهند، هم چنین برای حفظ ایمنی راهبند از چراغ گردون، صفحه نمایش هشدار دهنده و رشته لامپ های ال ای دی استفاده شده است.

خاطر نشان می شود، این پروژه با صرف هزینه ای معادل ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه در راستای تحقق برنامه عملیاتی این معاونت اجرا و به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
کد خبر: 48147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =