گزارش حسابرسی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تأیید شد

مدیرعامل سابق سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: در جلسه با مدیرکل امور مالیاتی، جرائم قابل بخشش بدهی مالیاتی سازمان تعیین تکلیف خواهد شد و بدهی به صفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با تأکید بر اینکه این سازمان موظف است طی یک ماه نسبت به رفع ایرادات درج شده در گزارش حسابرسی اقدام کند، گفت: وضعیت مالیاتی و بیمه سازمان باید تعیین تکلیف شود. همچنین سازمان باید در راستای پیگیری و تعیین تکلیف دعاوی مطروحه علیه سازمان در پرونده معارضین ملکی از جمله میدان بعثت و میدان مرکزی اقدام کند و گزارشات آن را در شورا ارائه دهد.

وی با بیان اینکه حساب های بانکی راکد نیز باید تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر ضرورت بروزرسانی آیین نامه مالی و معاملاتی سازمان جهت صرفه و صلاح و انطباق با قوانین و طراحی سیستم مناسب جهت شناسایی بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی و رعایت تفکیک و طبقه بندی حسابها در فاینانس، پروژه کارخانه خوراک دام و طیور نیز باید تعیین تکلیف و گزارش آن در شورا ارائه شود. سازمان همچنین موظف است نسبت به رفع مغایرت بین حساب های فی ما بین با سازمان ها و مناطق شهرداری اقدام کند.

ایوب فصاحت مدیرعامل سابق سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هم با بیان اینکه مشاور مالیاتی ویژه ای برای حل مشکلات این بخش اخذ شد، اظهار کرد: تقریباً تمام موارد حل و فصل شد. ۶۱ میلیارد تومان جریمه مالیاتی به ثبت رسیده بود؛ اصل و جرائم غیرقابل بخشش پرداخت شده و جرائم قابل بخش باقی مانده که در جلسه با مدیرکل امور مالیاتی، این جریمه نیز تعیین تکلیف خواهد شد و بدهی به صفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: لایحه عوارض میادین که در سال گذشته ارائه دادیم، عملیاتی شد. امسال نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان برای خریدهای صورت گرفته، واریز شده و در قالب تعهدات در حساب های فی ما بین پرداخت شد و ۵۰ میلیارد تومان نیز تا پایان سال پرداخت می شود.

گفتنی است گزارش حسابرسی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آراء موافق به تأیید رسید.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عدم حضور رئیس شرکت پیام رسا در جلسه امروز شورا جهت بررسی گزارش حسابرسی این شرکت، گفت: یکبار حضور در سال در شورا برای گزارش حسابرسی کار سختی نیست. بنده اگر به جای آقای زاکانی بودم، همین امروز ایشان را تغییر می دادم.

با توجه به عدم حضور رئیس شرکت پیام رسا، بررسی گزارش حسابرسی این شرکت برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از دستور کار خارج شد.

در ادامه این جلسه اساسنامه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه ها و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز بررسی و پس از اعمال اصلاحات تصویب شد.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 48170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =