گردهمایی اعضای فعال خانه‌های دوام و ایمنی محلات شهر تهران برگزار شد

گردهمایی اعضای فعال خانه‌های دوام و ایمنی محلات شهر تهران با حضور عضو شورا و نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل، احمد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شهردار منطقه ۱۹ و بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای فعال دوام محلات شهر تهران در بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.

به گزارش شهر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، دراین همایش آقامیری با اشاره به وجود بافت فرسوده در برخی مناطق شهر تهران افزود: شهرداری تهران تلاش می کند با ارائه پیشنهادهایی به شهروندان این بافت ها را احیاء و از خسارت ها و آسیب های ناشی از زلزله و حوادث طبیعی جلوگیری کند.

به گفته این مسئول مشارکت مردمی در مدیریت بحران امری اجتناب ناپذیر است و در شواری اسلامی شهر تهران توجه ویژه‌ای به حمایت از گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مدیریت بحران وجود دارد.

صادقی در این همایش گفت: در راستای حمایت از مشارکت مردم شهر تهران برای مدیریت بحران سعی در ایجاد بستری برای اعلام نظر عموم شهروندان درخصوص شناسایی نقاط خطر آفرین و اطلاع رسانی آن به مدیریت بحران برای پیشگیری است.

در ادامه نصیری این منطقه را از مناطق مهم و حساس شهر تهران برشمرد و افزود: با توجه به دستورالعمل ها این منطقه در مواقع حوادث طبیعی و زلزله معین پهنه جنوب تهران با ظرفیت بوستان بزرگ ولایت به منظور اسکان اضطراری و خدمات امداد و نجات است.  

همچنین مدیریت شهری منطقه در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز  که باعث ایجاد بناهای نا ایمن، بدون استحکام کافی که خطرات زیادی را برای جان ساکنین در پی داشت، اقدامات ارزنده ای کرده است.

وی با تأکید بر توجه ویژه‌ای به گروه دوام با برگزاری تمرین اسکان اضطراری شهر تهران در دوره کنونی مدیریت شهری بیان کرد: در این تمرین با حضور اعضای دوام نصب و جمع‌آوری چادرهای اسکان با بهترین کیفیت و در سریعترین زمان انجام شد.

ضمن اینکه در طرح من شهردارم گروه‌های دوام با حضور در مراکز جمعیتی مانند سرای محلات، مساجد، ورزشگاه‌ها و ... نسبت به تبیین این طرح و ثبت نظر از شهروندان مشارکت کردند.

فرهادی در ادامه بیان کرد: بحران از زندگی روزمره ما جدا نیست، ما لحظه به لحظه با اتفاقات طبیعی و غیر طبیعی رو برو هستیم و حضور اعضای دوام به عنوان بخشی از مردم که داوطلبانه به مدیریت شهری برای مقابله با بحران کمک می کنند ظرفیتی غنی است که ارزش افزوده فرهنگی و اقتصادی ایجاد می کند.  

به گفته این مسئول متولیان مدیریت بحران مناطق وظیفه پیشگیری و ممانعت از ساخت و سازهای نا ایمن را بر عهده دارند که با مشارکت گروه‌های مردمی دوام می‌توانیم آگاهی‌های عمومی شهروندان و مطالبه از سوی آنها را  برای مقابله با ساخت و ساز نا ایمن و غیر اصولی در شهر ارتقا دهیم.

براساس این گزارش در این همایش از اعضای فعال دوام محلات شهر تهران با اهدای هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام /
 

۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 48286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =