مردمی‌سازی موضوعات اجتماعی و فرهنگی شهر با بهره‌گیری از توانمندی شهرداران مدارس

جلسه تنفیذ احکام بیست و سومین دوره شهردار مدرسه در منطقه ۲۲ با هدف تبیین سیاست ها و راهبردهای مدیریت شهری در امور اجرایی برای شهرداران مدارس با حضور مدیران شهری منطقه ۲۲ و جانشین معاون کل آموزش های شهروندی در مجموعه امام علی(ع) برگزار شد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، در این نشست شهرداران مدارس به ارائه طرح‌ها و برنامه های خود در راستای تقویت مدیریت شهری و ایجاد محیط مطلوب جهت زندگی مناسب شهروندان پرداختند.

در این جلسه حامد خداوردی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ هدف از اجرای این طرح را تقویت حس مسئولیت پذیری، مشارکت اجتماعی، مدیریت جمعی در نوجوانان و ایجاد حس تعلق آنها نسبت به مدرسه، محله و شهر خود بیان کرد.

وی افزود: شهردار مدرسه فرصت ارزنده‌ای است برای تمرین نقش‌هایی که دانش آموزان در آینده باید برعهده می گیرند و زمینه‌ساز ورود نوجوانان به عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه خواهد بود.

خداوردی ترغیب و تقویت مشارکت جامعه دانش آموزی در تحقق اهداف توسعه شهری را یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: شهرداران مدارس منتخبانی هستند که به عنوان رابط آموزش و پرورش، مدیریت شهری و مردم در فرهنگ سازی، اداره بهتر شهر و مشارکت موثر و فعال شهروندان در تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی در شهر نقش سازنده ای دارند و علاوه بر انتقال دغدغه‌ها و موضوعات شهری مدرسه خود، می توانند با روحیه ای جهادی در تامین دغدغه‌های اجتماعی مدیریت شهری در دل محلات مثمرثمر باشند و در مردمی سازی موضوعات اجتماعی و فرهنگی شهر که یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری است را در دل محلات ایجاد نمایند.

انتهای پیام/

۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: 48483