مراکز درمانی و تجاری ناایمن باید پلمپ شوند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مراکز تجاری و درمانی ناایمن باید پلمپ شوند، گفت: قوانین بالادستی برای ورود اجرایی دستگاه‌هایی مانند شهرداری برای پلمپ ساختمان‌های ناایمن باید اصلاح شود.

به گزارش شهر، احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیمارستان گاندی جزو ساختمان‌های ناایمن با درجه خطر پذیری زیاد بوده است، اظهار کرد: به رغم اخطارهای شهرداری تهران اقدامی در رفع مشکلات ناایمنی ساختمان نشد تا حادثه بوجود آمد.

وی ادامه داد: بارها و بارها گفته‌ایم که در رعایت مقررات ملی ایمنی ساختمان‌ها نباید هیچ مسامحه‌ای صورت گیرد و نیاز به اصلاح قوانین بالادستی برای ورود اجرایی دستگاه‌هایی مانند شهرداری هستیم تا از حوادث اینگونه جلوگیری شود.

صادقی ادامه داد: متاسفانه شهرداری و سازمان آتش نشانی تنها می‌توانند اخطار دهند و یا ساختمان‌های ناایمن را شناسایی کنند و تعداد این ساختمان‌ها را بر شمرند اما نمی‌توانند نام این ساختمان‌ها را اعلام عمومی کرده و مستقیماً برای پلمپ این ساختمان‌ها اقدام کنند چرا که ملاحظات امنیتی وجود دارد. 

وی افزود: ورود شهرداری برای پلمپ این ساختمان‌ها نیز در قانون دیده نشده و قانون‌گذار مسیر پر پیچ و خمی را برای این منظور پیش‌بینی کرده که در نهایت ذینفع و مالکان باید نسبت به ایمنی ساختمان‌ها اقدام کنند؛ اما نتیجه این مسامحه کاری چه بوده؟ تا کی باید شاهد این حوادث باشیم؟ پلاسکو، مترو پل و حالا بیمارستان گاندی و صدها ساختمان پر رفت و آمد دیگر که در لیست ساختمان های نا ایمن قرار دارند.

صادقی در ادامه اظهار کرد: در بررسی که تا آبان ماه از سوی سازمان مدیریت بحران صورت گرفته بود بیمارستان گاندی و بسیاری از مراکز درمانی دیگر جزو ساختمان‌های ناایمن و با درجه خطر پذیری زیاد بوده‌اند و شهرداری به آنها اخطار داده است اما نمی‌توان اسامی را به دلیل ملاحظات امنیتی اعلام عمومی کرد؛ این ملاحظات تا به کی؟ اگر نبود رشادت و سرعت عمل نیروهای غیور آتش نشان و اورژانس در تخلیه بیمارستان گاندی و  انتقال بیماران، تهران بار دیگر  عزادار می‌شد. 

وی گفت: دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید انتشار عمومی فهرست این ساختمان‌ها را در درجه اولویت کاری خود قرار دهند؛ چرا که جان شهروندان مهم است.

صادقی همچنین تصریح کرد: ملاحظات امنیتی و اقدامات قضایی باید در راستای حفظ جان مردم باشد و در حال حاضر مهمترین اقدام برای حفظ جان شهروندان انتشار عمومی فهرست ساختمان‌های نا ایمن با درجه خطرپذیری زیاد است که بسیاری از مراکز درمانی و تجاری را شامل می‌شود و روزانه محل تردد و تجمع بسیاری از شهروندان است.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم مسئولان ذیربط  به این موارد اعتنا کنند و دیگر شاهد حوادث اینچنینی نباشیم؛ دیگر بس است شاهد حوادث تلخ بودن و از دست دادن عزیزان. صدمه دیدن جان بر کفان برای انتفاع یک عده خاص، دیگر بس است.

انتهای پیام/

۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 48728

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =