صدراعظم نوری: لایحه محرک اقتصادی موانع درآمد زایی را بر طرف می کند

شهر: لایحه محرک اقتصادی برخی از موانع درآمد زایی را برطرف می‌کند و راهکارهای ایجاد می‌کند که به وسیله آن بتوان درآمد ایجاد کرد.

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفتگو با شهر با اشاره به تاثیر تصویب لایحه بسته محرک اقتصادی بر درآمدهای شهرداری تهران گفت: در شرایط فعلی که کشور دچار رکود اقتصادی است به طبع شهرداری هم از این قاعده مستثنا نیست.

او ادامه داد:  حدود ۸۰ درصد از منابع شهرداری تهران از طریق ساخت و ساز در شهر تامین می شود و به دلیل رکود فعلی، ساخت و ساز در پایتخت تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.  

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برای تامین منابع شهرداری تهران باید راهکارهای دیگری پیش بینی می‌شد تا چرخ گردش شهر متوقف نشود و ارائه خدمات به شهروندان استمرار پیدا کند، اضافه کرد:  این امکان وجود ندارد که ارائه خدمات در شهر  متوقف شود به عنوان مثال نمی‌توان پسماندها را از خیابان‌ها جمع آوری نکرد یا فضای سبز را آبیاری نکرد، همچنین پروژه های ضروری و اولویت دار باید تکمیل می‌شدند.

نوری عنوان کرد: در همین راستا طی همفکری هایی که شورا و شهرداری با یکدیگر داشتند و با برگزاری جلسات متعدد پیشنهادی در قالب لایحه محرک اقتصادی از سوی شهرداری تهران مطرح شد، در زمان بررسی لایحه مذکور شورای شهر تهران با برخی از بندها مخالفت کرد و در نهایت این بندها از سوی شهرداری حذف شد.

او با تاکید براینکه بندهایی که امروز به تصویب رسیده موارد خوبی است، بیان کرد:  نمی توان انتظار داشت خیلی سریع درآمد شهرداری تهران سرشار شود اگرچه در برخی از موارد امکان ایجاد منابع از طریق این لایحه وجود دارد،  لایحه محرک اقتصادی برخی از موانع را برطرف می‌کند و راهکارهای ایجاد می‌کند که به وسیله آن بتوان درآمد ایجاد کرد.

خبرنگار: الهه خانی

۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =