نگاهی به زندگی حضرت امیر (ع) همراه با استادان برتر هنرهای تجسمی

نمایشگاه «جان جهان» به همت موزه جهانی هنرهای دینی امام علی (ع) ترتیب داده شده و حاصل تلاش هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی در ثنای حضرت امیرالمومنین علی (ع) است و تا نوزدهم بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ این نمایشگاه که به مناسبت ایام ولادت حضرت امیر(ع) «جان جهان» نام گذاری شده است حاصل دسترنج هنرمندانی است که آثارشان از حوزه هنری، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، موزه هنرهای معاصر و موسسه هنری هاتف سحر گردآوری شده است.

اثر هنرمندان شاخص و پیشکسوتانی مانند: نصرالله افجه‌ای، غلامحسین امیرخانی، عین‌الله آزموده، حبیب آیت الهی، جواد بختیاری، محمدعلی بنی اسدی، ناصر پلنگی، احمد پیله‌چی قزوینی، مرضیه توانگر، علی تن، صداقت جباری، محمد جوادزاده، کاظم چلیپا، مهدی حسینی، مرتضی حسینی نجومی، جواد حمیدی، محمدحیدری، ولی‌الله حیدری، کیخسروخروش، احمد خلیلی فرد، علی‌اکبر خوانساری، یداله درخشانی، داود رزمجو، حسن روح الامین، مریم رنجبر، محسن سلیمانی، سید مسعود شجاعی طباطبایی،علی شیرازی، عین الدین صادق‌زاده، کامیار صادقی، حبیب‌الله صادقی، فرهاد صادقی، امیراحمد فلسفی، عبدالحمید قدیریان، محمدرضا قنبری، حسین قوللر آغاسی، کامران کاتوزیان، اسدالله کیانی، مصطفی گودرزی، رضا مافی، اردشیر مجرد تاکستانی، سید حسن میرخانی، مرتضی نجومی، مصطفی ندرلو، یحیی نصیری، جهانگیر نظام العلما، علی نعمت الهی، فتحعلی واشقانی، کیومرث قورچیان، علی وزیریان، حسن یاقوتی و سایر بزرگان این عرصه در این نمایشگاه ارائه شده است.

این مجموعه فرهنگی هنری در سه طبقه این روزها میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است. در طبقه همکف نمایشگاه عکس از بارگاه ملکوتی امیرالمونین (ع)، طبقه اول آثار موزه‌ای مرتبط با ساحت مقدس حضرت علی(ع) و در طبقه فوقانی آثار هنرمندان معاصر بر دیوار موزه خودنمایی می‌کند.

یکی از هنرمندان جوان حاضر در این نمایشگاه که آثارش در طبقه فوقانی نمایشگاهی شده حسین عینی‌بخش است که با او گفتگویی در مورد آثارش انجام دادم. 
این هنرمند در این نمایشگاه ۱۱ اثر با محوریت امیرالمومنین و پیامبر اکرم (ص) و بخشی از زندگی حضرت زهرا (س) را به نمایش گذاشته‌ که اندازه آثار بزرگ و به شکل کارهای پرده‌ای کشیده شده است. او تقریبا ۴ سال زمان برای نقاشی این آثار گذاشته است. حسین عینی بخش متولد ۲۳ فروردین ۱۳۶۶ در تهران و فارغ التحصیل رشته ارتباطات تصویری است. او از سن ۱۴ سالگی آموزش تخصصی نقاشی رو شروع کرده و بیش از ۲۰ سال در رشته طراحی و نقاشی آموزش دیده است.

برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور به صورت گروهی و انفرادی، برنده نفر اول مسابقات طراحی شمسه در کشور، برنده نفر اول مسابقات گرافیک در سال ۸۴ در کشور، برگزیده مسابقات بین‌المللی انسان تمام بخشی از افتخارات این هنرمند در سال های گذشته است.

 عینی‌بخش علت گرایش خود به نقاشی با موضوع هنرهای دینی  و اهل بیت (ع) را علاقه دوران کودکی و همراهی استاد خود آقای طباطبایی می‌داند و می‌گوید: با توجه به اینکه حب اهل بیت در ما ایرانی‌ها ریشه بسیار غنی دارد همیشه این جنس از کار اگر با خلوص نیت انجام شود بر جان و دل مردم نیز نشسته و حتما با استقبال قابل توجهی مواجه می‌شود و اگر به درستی و با نیت جلب رضایت خداوند باری تعالی  و اهل بیت باشد حتما بسیار درخشان خواهد شد، چرا که معتقدم خدا به نیت‌های پاک برکت می‌دهد و کاری که برای او انجام شود بسیار تاثیر گزار خوهد بود.

حسین عینی‌بخش در این نمایشگاه با مجموعه‌ای شاخص در اندازه‌های بزرگ، فرازهایی از تاریخ صدر اسلام را به نشانه ۱۱ امام شهید با تکنیک رنگ روغن و پر از اسرار به صورت واقع‌گرایانه و منبعث از نور به تصویر کشیده است. تابلو هایی با موضوع غدیر خم، جنگ بدر، حدیث کساء، هجرت پیامبراکرم (ص)، عام الفیل، مباهله، ولادت  و... 
در سایر بخش ها نیز آثار برجسته و کمتر دیده شده بیش از ۸۰ استاد معاصر هنرهای تجسمی با محوریت زندگی  امیر المونین (ع) در قالب خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط، نقاشی قهوه خانه ای، خیال نگاری، عکس و ... به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «جان جهان» به همت موزه جهانی هنرهای دینی امام علی(ع) که حاصل تلاش هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی در ثنای حضرت امیرالمومنین علی(ع) است تا نوزدهم بهمن ماه ادامه دارد .

در این نمایشگاه منتخبی از آثار قدیمی، معاصر و گنجینه موزه امام علی(ع) و ۳۰ قطعه عکس امیرعلی جوادیان از بارگاه ملکوتی شاه نجف نیز برای نخستین بار به نمایش در آمده است . همچنین علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ به موزه جهانی هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۰۲۴۸۴۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 49333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =