خودروساز قیمت کارشناسی ملک ارائه شده در قبال اتوبوس را نپذیرفت و با کارگزار کار را دنبال کرد؛ به اختلاف خورد که نهایتا در دادگاه محکوم شد

شهردار تهران در واکنش به اظهارنظر مدیرعامل یکی از خودروسازی‌ها درخصوص عدم اجرای تعهدات شهرداری گفت: شهرداری به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران ظهر امروز- یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲- در حاشیه بهره‌برداری از ۲۲ بازار میوه و تره‌ بار شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ما پنج هزار دستگاه اتوبوس خریداری کرده‌ایم که دو هزار و ۵۰۰ دستگاه از تولید کننده داخلی و دو هزار و ۵۰۰ دستگاه از تولید کننده خارجی خریداری شده است.

وی گفت: این اتوبوس‌ها کیفیت و قابلیت‌های بسیار خوبی دارند اما ما اعلام کرده‌ایم که تولید داخل به اندازه نیاز ما نیست و نمی‌توانیم مردم را گرو بگیریم که چندین سال بعد اتوبوس‌ها را دریافت کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما طبق تعهدات پول را واریز کرده‌ایم و اتوبوس‌ها را تحویل می‌گیریم، تصریح کرد: اتوبوس‌هایی هم که از خارج از کشور خریداری کرده‌ایم با کیفیت وارد کشور می‌شود.

زاکانی ادامه داد: از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده داخلی ۵۰۰ دستگاه برقی و دو هزار دستگاه با استانداردهای روز دنیا دیزل هستند.

وی درخصوص اظهارنظر مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر عدم دریافت پول از شهرداری برای تولید اتوبوس، تصریح کرد: ۱۷۰ دستگاه اتوبوسی که اخیرا از آن یاد شده است غیر از ۵ هزار اتوبوس اشاره شده است؛ به طوری که این اتوبوس‌ها قبلا خریدار شده بودند.

زاکانی اضافه کرد: تعامل بسیار خوبی با خودروسازها داریم و در خصوص اظهارنظری که انجام شده ما اسمی از خودروساز نیاورده‌ایم اما اعلام کرده‌ایم در حوزه کیفیت اگر اتوبوس‌های داخلی کیفیت داشته باشند خریداری می‌کنیم که در این رابطه بیان نادرستی مطرح شده است.

شهردار تهران بیان کرد: ما هم پرداخت نقدی و هم تهاتر با ملک داشتیم که پرداخت نقدی انجام شده و تهاتر هم جزو قرارداد بوده که ملک معرفی شده است اما قیمت‌گذاری‌ها را براساس کارشناس رسمی اعلام کرده‌ایم که خودروساز از طریق کارگزاری برای قیمت‌گذاری عمل کرد و در مرحله بعد با کارگزاری به اختلاف خورده و شکایت کردند و خودشان محکوم شدند.

زاکانی افزود: از میان ۱۷۰ دستگاه اتوبوسی که خریداری شده بود باید بگویم که این دستگاه‌ها اشکالاتی داشتند که اشکالات را به مجموعه اعلام کردیم و گفتیم که ایرادات را رفع کنند.

انتهای پیام/

۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 49594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =