احیای واجب فراموش‌شده با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان

شهردار منطقه ۱۱ با تأکید بر نقش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در رسیدگی به مشکلات روز جامعه از تشکیل ستادی برای احیای این واجب شرعی در منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، صبح امروز، یکشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه، جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر منطقه ۱۱ با حضور روح‌الله مؤمنی‌نسب، مسؤول ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان تهران، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه، حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی و تنی چند از مدیران و کارشناسان منطقه در سالن جلسات منطقه ۱۱ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه موسوی با تأکید بر نقش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در رسیدگی به مشکلات روز جامعه گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، واجب فراموش‌شده‌ای است که در جامعه فقط به امر حجاب شناخته شده، درحالی‌که اگرچه بدحجابی و بی‌حجابی حرام شرعی و حرام سیاسی است، گستره این موضوع، فراتر از حجاب و به همه امور جامعه مربوط است.

وی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را امور همگانی و وظیفه همه مؤمنان دانست و افزود: در شهرداری که در طول شبانه‌روز، بیش از ۲۰۰ خدمت به شهر و شهروندان ارائه می‌دهد، توجه به این فریضه دینی، می‌تواند به همه حوزه‌های کاری از جمله سلامت روابط نیروهای شهرداری و مردم، ارتقای فرهنگ ترافیک، فرهنگ تفکیک پسماند و در مجموع اصلاح کیفیت خدمات و بالابردن وجهه شهرداری در ذهن مردم کمک کند.

موسوی در پایان ضمن استقبال از تشکیل این ستاد در منطقه، آن را منشأ خیر و برکت خواند و بیان کرد: امیدواریم در انجام وظیفه و ادای دین در این زمینه، موفق باشیم.

مؤمنی‌نسب نیز ضمن بیان این مطلب که شهروندان در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با ایجاد تشکل در ۱۸ عرصه می‌توانند فعالیت کنند، این عرصه‌ها را شامل سیاست و بصیرت، اقتصاد مقاومتی و خدمت‌رسانی، عفاف و حجاب، مدیریت و شبکه‌سازی، گردشگری تعالی‌بخش، آموزش، علم و فناوری، طب سنتی، سلامت و بهداشت، محیط زیست، تربیت بدنی و آموزش دفاعی، هنر، رسانه و فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، خانواده، فرهنگی و مناسبت‌ها، روانشناسی و مشاوره، حقوقی و قضایی، هیئات و فعالیت‌های قرآنی و ضابطان امربه‌معروف برشمرد و گفت: انتظار ما از دبیرخانه ستاد در منطقه این است که معروفات و منکرات شهرداری منطقه را احصا و اولویت‌بندی کنند و به آنها بپردازند.

وی دبیرخانه تخصصی در منطقه را مرجع حضور عامران به معروف و ناهیان از منکر دانست و ادامه داد: هدف از این دبیرخانه این است که مسائل دستگاه در خود دستگاه برطرف شود و ازآنجاکه بسیج و حراست هم عضو شورا هستند، با هم‌افزایی بین این حوزه‌ها به تکمیل ظرفیت‌های سازمان کمک شود.

گفتنی است در پایان این جلسه با هدف تشکیل ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر منطقه ۱۱ تشکیل شده بود، طی حکمی، شهردار منطقه به عنوان رئیس ستاد و معاون امور اجتماعی و فرهنگی به عنوان جانشین رئیس تعیین و دبیرخانه ستاد به همراه اعضای آن معرفی شدند.

انتهای پیام/

۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 50043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =