بیمارستان دولتی لولاگر سال آینده تخریب و نوسازی می‌شود

شهردار منطقه ۱۰ از تخریب و نوسازی بیمارستان دولتی لولاگر در اردیبهشت سال آینده خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ الصنایع» در جلسه شورای سلامت که با حضور حمید صائب مدیرکل سلامت شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری منطقه برگزار شد، با بیان اینکه سلامت یکی از باارزش ترین نعمت هایی است که خداوند به ما ارزانی داشته است، گفت: مجموعه مدیریت شهری در شهرداری تهران وظیفه خود می‌داند که به حوزه سلامت توجه ویژه داشته باشد و در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی افزود: اگر در حوزه سلامت سرمایه گذاری نشود و پایش اتفاق نیفتد، باید چندین برابر آن را هزینه کرد تا شرایط به حالت عادی بازگردد. قوانین جدید، نظام نامه‌ها و دستورالعمل هایی که در کشور اجرا می‌شود، همه این موارد برای بازگرداندن سلامت به افرادی است که در دوران کودکی به دلیل عدم مراقبت های اولیه دچار معلولیت شدند.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به تخریب و نوسازی بیمارستان دولتی لولاگر بیان کرد: جلسات متعددی برای تخریب و نوسازی این بیمارستان برگزار شد و نهایتاً تصمیم بر این شد که اردیبهشت سال آینده بیمارستان دولتی لولاگر تخریب و شود و نوسازی آن در دستورکار قرار گیرد، همچنین مقرر شد دو طبقه از این بیمارستان به عنوان مرکز پژوهشی حوزه بینایی احداث شود.

اخ الصنایع گفت: تخریب و نوسازی بیمارستان دولتی لولاگر اتفاق بزرگی است چرا که شأن و منزلت شهروندان شهر تهران و به‌ویژه شهروندان منطقه ۱۰ بیمارستان فرسوده ۹۰ ساله نیست.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به حوزه سالمندان بیان کرد: ما باید به حوزه سالمندان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم چرا که در صورت غفلت از این حوزه موجب می‌شود چند سال آینده با موج عظیمی از سالمندان مواجه شویم که هزینه نگهداری و رسیدگی آن بسیار سنگین خواهد بود.

اخ الصنایع با اشاره به انجام ۹۰ مصوبه در مجموعه مدیریت شهری منطقه در حوزه نگهداشت شهر ادامه داد: شهر زنده و پویاست و برای آنکه بتوانیم شهر را مدیریت کنیم باید به تمام ابعاد آن بخصوص در زمینه معلولان، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستیم و از همه شهروندان می‌خواهم در این انتخابات حضوری پرشور داشته باشند، تصریح کرد: امسال در اصلاحیه قانون انتخابات معلولان هم می‌توانند کاندید شوند، امیدوارم در این دوره یکی از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی به معلولان برسد تا در مجموعه قانونگذاری زبان معلولان باشند و بتوانیم در این حوزه از افراد دارای معلولیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 50076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =