آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

در پی بارش‌ها نیروهای خدمات شهری مناطق ۲۲ گانه تهران خصوصا مناطق پربارش با تمهیدات اندیشیده شده در تلاش برای تسهیل تردد شهروندان هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، در پی هشدار هواشناسی نیروهای خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه از پیش از شروع بارش ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند تا به دنبال بارش برف مشکلی برای تردد شهروندان در معابر پایتخت ایجاد نشود.

عملیات برف‌روبی در منطقه یک با ۲۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره عملیات رصد و پایش معابر که از ساعات اولیه صبح امروز -۶ اسفند ماه ۱۴۰۲- در پی بارش‌های اخیر در حال انجام است، گفت: با آغاز بارش برف از صبح امروز عملیات شن پاشی معابر اصلی در حال انجام است و تردد وسایل نقلیه بدون مشکل انجام می شود.

او افزود: ۵۰۰ نیروی برف روب و خدمات شهری مستقر در ۲۶ سایت منطقه از شب گذشته آماده باش بودند تا به محض شروع بارش ها کار خود را آغاز کنند.

عملیات برف‌روبی در شمال پایتخت با ۲۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین

شهردار منطقه یک افزود: با آمادگی کامل ستادهای برف‌روبی،  ۲۱۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل ۱۴۰ دستگاه کامیون و خاور جهت پخش شن مخصوص، ۳۶ دستگاه ماشین مکانیزه برف‌روبی، ۲۹ دستگاه بایکت با تیغه برف روب و... در حال عملیات برف‌روبی اند و مخازن و کیسه های شن مخصوص نیز در معابر شارژ کامل شده است تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

احسان خیراتیان صفایی، معاون خدمات شهری منطقه یک نیز در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: با گذشت ۸ ساعت از نخستین ساعت بارش برف امروز، عملیات برف‌روبی در معابر اصلی و بزرگراهی این منطقه همچنان ادامه دارد به طوری که همه راه های عبوری باز است.

او با اشاره به فعالیت ستادهای برف‌روبی ادامه داد: خوشبختانه علیرغم بارش سنگین، تلاش همکارانم در ۲۶ ستاد برف‌روبی ادامه دارد تا شرایط فعلی را پایدار نگهداریم و مشکلی برای تردد وجود نداشته باشد.

به گفته خیراتیان صفایی، علیرغم حضور پر شور شهروندان در روز تعطیل برای استفاده از برف در ارتفاعات این منطقه، ترافیک عبوری با حضور نیروهای پلیس راهور کنترل می شود و مشکلی گزارش نشده است.

معاون شهردار منطقه یک همچنین گفت: نیروهای فضای سبز نیز در آماده باش کامل هستند تا با تکان دادن درختان، در آستانه بهار آسیبی به آنها نرسد.

به گفته او ، تعداد ۲۰۰ نیروی فضای سبز و ۵ بالابر برای برف تکانی از درختان بلند هم اکنون در این منطقه مشغول به فعالیت هستند.

احسان خیراتیان صفایی افزود: برف مداوم بوستان های این منطقه را یک دست سفیدپوش کرده و شهروندان از حضور در فضای برفی استقبال کرده اند.

 استمرار عملیات برف روبی و شن پاشی در معابر منطقه۲

مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲ در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: با تمهیدات پیش بینی شده همزمان با شروع بارش برف، ستاد برف روبی منطقه با آمادگی کامل، به خدمت رسانی پرداخت.

به گفته شهردار منطقه عملیات برف تکانی درسطح معابر با هدف جلوگیری از هرگونه خسارات وارده به فضای سبز و به دلیل اهمیت حفاظت و نگهداری از درختان و پوشش گیاهی منطقه در حال اجرا است.

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

صالحی افزود:۹۵۰ نیروی انسانی و ۱۶۵ دستگاه تجهیزات و ماشین آلات برف روبی در بزرگراه ها، تقاطع های غیر همسطح، پل ها و خیابان های شریانی درجه یک همزمان با آغاز بارش برف مستقر و مشغول خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: مخازن شن و نمک نیز در معابر شهری برای استفاده جانمایی شده است.

صالحی همچنین گفت: باتوجه به پیش بینی استمرار بارش ها ستاد برف روبی شهرداری منطقه۲ همچنان تا عادی شدن شرایط جوی در آماده باش کامل و ۱۰۰درصدی به سر می برد.

آماده باش کامل منطقه ۳ از شب گذشته

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه سه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به اینکه در منطقه ۳ از صبح امروز شاهد بارش برف هستیم، گفت: نیروهای خدمات شهری، سازمان موتوری سنگین، همکاران در ادارات دیگر و نواحی ۶ گانه با تمام ادوات خود همگی از شب گذشته در حالت آماده‌باش قرار داشتند. به طوری که تمامی ماشین‌آلات سنگین و سبک نیز آماده شدند و بارگیری شن مخصوص انجام شده است.

وی افزود: با شروع بارش برف تمامی همکاران در محلات از قبل تعیین شده مستقر هستند و تردد روان در منطقه را داریم و مشکلی گزارش نشده است.

او در ادامه بیان کرد: در خصوص آبگرفتگی نیز در روزهای گذشته بازدیدی از نقاط حساس، نقاط آبگیر، انهار روباز و انهار روبسته صورت گرفته و همکاران عملیات پاکسازی را انجام داده‌اند و برای امروز هیچگونه مشکلی نداریم.

شارژ  ۱۷۰۰ تن شن در سایت اصلی و ۷۰۰ تن تخلیه شده در نواحی بالادستی منطقه ۴ 

علی اصغر کمالی زاده، شهردار منطقه ۴ در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: پیرو هشدار شماره ۲۶ هواشناسی درخصوص فعالیت گسترده سامانه بارشی از بعداز ظهر روز  شنبه تا صبح روز سه شنبه هفته جاری و  بارش برف، باران، مه، وزش باد شدید و کولاک در مناطق کوهستانی و کاهش محسوس دمای هوا اقدامات پیشگیرانه در این منطقه انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا نظافت جوی ها، کانال ها ، نهرها و مسیل ها به طور مداوم انجام و موارد رصد شده و نقاطی که احتمال آبگرفتگی در آنها بیشتر است، بررسی و رفع مشکل شده است.

کمالی زاده با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه پیشگیری از یخ زدگی معابر گفت: تجهیز یک سایت اصلی برف روبی  بعنوان پشتیبان در بلوار شهید باباییان خیابان پیشوا و ۸ سایت فرعی در نواحی ۹گانه این منطقه را از هرگونه مشکل احتمالی دور کرده است.

وی با اشاره به تجهیزات زمستانه در این عملیات گفت: در این آماده باش با مساعدت و همکاری کارگران فضای  سبز، شارژ ۲۵۰ مخزن رنگ، آمادگی ۵ دستگاه مکانیزه غلتان از سازمان پسماند و شارژ  ۱۷۰۰ تن شن در سایت اصلی و ۷۰۰ تن  تخلیه شده در نواحی بالادستی هر کدام ۲۵ تن و در مجموع ۱۰۰ تن شن توزیع شده در این عملیات منطقه در حالت آمادگی به سر می برد.

کمالی زاده تصریح کرد: در عملیات آماده باش با در نظرگرفتن وظایف هر ناحیه و عرصه در زمان بارش ها، سناریوی جامع ستاد برف‌روبی ارائه شده و دستورالعمل های لازم در خصوص تمهیدات، برنامه ریزی و اقدامات پیش رو مشخص شده است.

وی یادآور شد: تمامی نیروهای ستادی و اجرایی  در مواقع آماده باش با حداکثر توان پای کار خواهند بود.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد: همزمان با بارش برف در پایتخت با همکاری نیروهای مستقر، معابر شمال شرق تهران برای تردد شهروندان باز است.

شهردار منطقه چهار از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده کوچکترین مشکلی در این زمینه مراتب را با سامانه ۱۳۷ مطرح نمایند. 

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

وی با اشاره به شدت بارش در منطقه گفت: سایت های برف روبی این منطقه به صورت مستمر اقدامات لازم جهت جلوگیری از اختلال در تردد شهروندان را عهده دار هستند.

 فعالیت ۲ سایت مرکزی، ۱۷ سایت فرعی برای جلوگیری از آبگرفتگی و یخ زدگی احتمالی معابر در منطقه۵

مهدی احمد مهرابی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۵ در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: ۱۹ سایت اصلی و فرعی در منطقه ۵ با توجه به اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی از بامداد سه شنبه در معابر نواحی هفتگانه به طور مستمر در حال فعالیت است و این روند همچنان ادامه دارد.

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

او در ادامه افزود: ۲ سایت مرکزی، ۱۷ سایت فرعی برای جلوگیری از آبگرفتگی و یخ زدگی احتمالی معابر و بزرگراه های محدوده منطقه۵ در حال خدمت رسانی هستند که در آن  ۳۵۰ نفر نیروی انسانی، ۱۱۹ دستگاه ماشین آلات مکانیزه تخصصی و نیمه سنگین حضور فعال دارند.
هم اکنون عملیات عملیات یخ زدایی از پل های عابر پیاده در محدوده ناحیه ۴ و عملیات درخت تکانی از برف در محدوده نواحی ۷ گانه منطقه ۵ در حال اجراست .

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

فعالیت ۵۰ خودرو سنگین برف روب در منطقه ۲۲

محمد حسن فصیح معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲۲ نیز در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: باتوجه به پیش بینی بارش برف اخیر چندین هزار کیسه مخصوص شن جهت جلوگیری از لغزندگی در معابر منطقه۲۲ توزیع شده است. در تقاطع و معابر منطقه۲۲ مخزن دپوی کیسه مخصوص شن و نمک هم وجود دارد که به شکل مداوم این مخازن از سوی نواحی شش گانه منطقه مورد پایش و شارژ قرار می گیرد.

وی افزود: باتوجه به حجم وسیع محورهای بزرگراهی در این منطقه در حاشیه بزرگراه ها شامل آزادگان، شهید همدانی، شهید فهمیده، حجازی و شهید خرازی ۵۰ خودرو سنگین با محوریت برف‌روبی فعالیت دارند؛ همچنین کیسه های شن مخصوص فراهم شده است و بیشترین حجم فراهم شده این کیسه ها نیز در رمپ و لوپ هاست به دلیل اینکه شیب زیاد است.

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر پایتخت

انتهای پیام/

۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 50378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =