تقویت رویکرد پیاده‌محوری با احداث دو پیاده‌راه کاشان و گشتگاه بشیری

شهردار منطقه ۱۱ از برگزاری جلسه نظارت ستادی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک این منطقه خبر داد و گفت: سیاست اصلی منطقه ۱۱ در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، تقویت رویکرد پیاده‌محوری و انسان‌محوری با احداث پیاده‌راه‌ و گشتگاه بوده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه، مهم‌ترین سیاست منطقه ۱۱ را در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، تقویت رویکرد پیاده‌محوری و انسان‌محوری دانست و گفت: به همین منظور این منطقه، طی سال گذشته، احداث پیاده‌راه و گشتگاه‌ را در دستور کار خود قرار داده است.

موسوی با اشاره به برگزاری جلسه نظارت ستادی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه افزود: از جمله برنامه‌های ابلاغی ستاد در منطقه ۱۱، ۲ مورد احداث پیاده‌راه‌ و گشتگاه‌ بوده که شامل پیاده‌راه کاشان و گشتگاه بشری می‌شوند و در مورد پیاده‌راه کاشان، مطالعات ترافیکی انجام شده، عملیات عمرانی به پایان رسیده و دیگر امور مرتبط به زیباسازی و فضای سبز در حال اقدام است؛ همچنین گشتگاه بشیری با عنایت به تفویض اختیار در معابر زیر ۳۰ متر و توقف غیرمجاز در میانه خیابان، پس از مطالعات انجام‌شده و دوطرفه‌کردن خیابان یادشده، احداث شده است.

بر اساس این گزارش، ظهر امروز، سه‌شنبه، ۸ اسفندماه، جلسه نظارت ستادی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۱۱ با حضور مهدی گلشنی، مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه، ابوالفضل پروانه، رئیس پلیس راهور منطقه، یحیی صادق‌جهانی، معاون امور زیرساخت و بهره‌برداری اداره کل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، حسن هدایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ و مدیران و کارشناسان این معاونت در شهرداری منطقه ۱۱ برگزار شد.

هدایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ضمن خیرمقدم به مهمانان حاضر در جلسه و قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی آنها در ستاد کل به ارائه این گزارشی از اقدامات انجام‌شده طی سال گذشته پرداخت که مطابق این گزارش، اهم پروژه‌های ترافیکی منطقه ۱۱ شامل احداث و بهسازی ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، اجرای علائم افقی ترافیکی (خط‌کشی)، تعمیر و تعویض تجهیزات ترافیکی، بهسازی و تجهیز پایانه و پارک‌سوار درون‌شهری، توسعه پایانه معین، اصلاح هندسی معابر و ایمن‌سازی نقاط پرخطر ترافیکی، بهسازی و تجهیز پارک آموزش ترافیک، پروژه‌های مستمر توسعه محله‌ای (رفیوژ خیابان پاستور) و بهسازی و تجهیز چراغ‌های هوشمند و غیرهوشمند بوده است.

هدایی با اشاره به وضعیت برنامه‌های ابلاغی ستاد افزود: به جز احداث پیاده‌راه و گشتگاه در این حوزه، ۳ مورد جابه‌جایی و جمع‌آوری پل عابر پیاده داشتیم که شامل پل عابر پیاده واقع در خیابان کارگر نرسیده به صبامال، پل عابرپیاده واقع در خیابان کارگر، روبه‌روی بیمارستان روزبه و پل عابر پیاده واقع در خیابان وحدت اسلامی، تقاطع خیابان مختاری است و با توجه به برداشت و بررسی انجام‌شده سه پل عابر غیرمکانیزه یادشده به دلیل آیین‌نامه ۱۲جلدی استان‌محور، همچنین نبود کارایی لازم برای برداشت، مطالعه و ارائه در کمیته مربوطه به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران معرفی شده است.

وی ادامه داد: در مورد وضعیت دیگر برنامه‌های ابلاغی ستاد نیز ۱۷۸ مورد حذف زوائد فیزیکی، ۴۶۳ مورد ساماندهی تابلوهای ترافیکی، ۶ مورد آرام‌سازی و ایمن‌سازی تقاطعات معابر سطح منطقه و ۴ مورد اجرای طرح‌های انضباط‌بخشی تعریف شده و به انجام رسیده است.

گلشنی نیز ضمن قدردانی از اقدامات انجام‌شده در حوزه پیاده‌محوری، احداث رفیوژ میانی خیابان مخصوص، جمع‌آموری پل‌های عابرپیاده ناکارآمد، وضعیت مطلوب نگهداشت ایستگاه‌ها و... گفت: منطقه ۱۱، با تراکم جمعیت بالا از دشوارترین مناطق در حوزه ساماندهی حمل‌ونقل و ترافیک به شمار می‌رود و ما متوجه سختی کار در این منطقه هستیم.

وی تفویض اختیار به مناطق را از بهترین برنامه‌های دوره جدید مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: از ۱۸ ماه گذشته تاکنون که این برنامه در حال اجراست، بخش بزرگی از مشکلات حوزه ترافیک حل شده و دیگر مناطق، محور اجرای امور قرار گرفته‌اند که این مسأله به‌زودی در شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز روی خواهد داد.

ساماندهی موتورسیکلت‌ها، تعریف برنامه‌های عملیاتی برای تردد معلولان و کم‌توانان، نظارت و برخورد با تاکسی‌های متخلف که کاری جز حمل‌ونقل مسافر انجام می‌دهند، جمع‌آوری کارگاه‌های احداث ایستگاه مترو و... از دیگر موضوعاعی بود که گلشنی درباره آنها سخن گفت و در مورد آنها بحث و بررسی صورت گرفت.

در پایان حاضران به بازدید میدانی از اقدامات انجام‌شده در سطح منطقه پرداختند.

انتهای پیام/

۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 50532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =