دریاچه بوستان شقایق منطقه ۱۹ احیا می‌شود

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: تنها دریاچه این منطقه که بیش از یک دهه قبل در بوستان شقایق ناحیه یک احداث شده بود در آستانه بهار با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال احیا و  بازسازی مجدد است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگر پور بیان کرد: دریاچه بوستان شقایق طی سال‌های اخیر فقط به مخزنی برای آبیاری فضاهای سبز محله تبدیل شده بود و رفع معضلات زیست محیطی این دریاچه و احیای مجدد آن یکی از درخواست‌های مکرر شهروندان بود که در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: در همین راستا لایروبی، تخلیه لجن و رسوبات دریاچه بوستان شقایق به میزان ۵۰ متر مکعب با استفاده از بابکت و کامیون در مساحت ۵ هزار و ۷۰۰ متر مربعی به منظور آبگیری مجدد انجام شده است.

وی در تشریح سایر اقدامات پیش بینی شده به رنگ‌آمیزی داخل و محوطه دریاچه، رسیدگی به وضعیت لوله ها و پمپ‌های انتقال دهده آب به دریاچه، تأمین روشنایی محوطه و احداث کافی شاپ در داخل دریاچه با ابعاد ۵۰۰ متر مربع سقف و ۳۵۰ متر مربع اشاره کرد. فواره اصلی دریاچه نیز نوسازی و بازسازی شده که در هنگام روشن شدن آن در شب و عصر طراوت خاصی در بوستان شقایق ایجاد می کند.

بر اساس این گزارش دریاچه شقایق واقع در محله خانی آباد جنوبی، خیابان میثاق در بوستان ۱۷ هکتاری شقایق واقع شده است.

انتهای پیام /

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 51021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =