در داخل بوستان قیطریه نه درختی قطع و نه جابجا شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در داخل بوستان قیطریه نه درختی قطع و نه جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با وجود قرار گرفتن در آستانه دو مناسبت بزرگ عید نوروز و ماه مبارک رمضان، هنوز چهره شهر آماده نشده است، اظهار کرد: اقدامات آغاز شده اما سرعت پایین است و باید سریعتر میادین و خیابان های اصلی آماده ورود به ماه مبارک رمضان شوند.

وی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر حصارکشی در قسمتی از بوستان قیطریه و ساخت و ساز در این قسمت، خاطرنشان کرد: در اواخر هفته گذشته تماس های مردم حاکی از ادامه گودبرداری ها بود. روز شنبه در محل حضور یافته و وضعیت را بررسی کردم. هزار و ۵۰۰ متر مربع از ضلع شرقی بوستان حصارکشی شده اما در داخل بوستان نه درختی قطع و نه جابجا شده است.

امانی افزود: خیری مبلغی را وقف ساخت مسجد کرده و فرزندان این خیر به دنبال اجرای این امر بودند. انتخاب فضای بوستان برای مساجد خلاف قوانین شورای شهر است و به جز ساخت سرویس بهداشتی و نمازخانه، ساخت و ساز در بوستان ها ممنوع است. در ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری این بوستان دو مسجد وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد: ۱۵ درخت ارزشمند قدیمی در این فضا وجود دارد و امکان جابجایی این درختان حتی در فصول مناسب نیز نیست. علاوه بر این از گونه های گیاهی موجود نیز باید محافظت شود. ضمن تقدیر از شهرداری تهران برای توقف گودبرداری، درخواست داریم هرچه سریعتر حصارها نیز جمع آوری شود. مردم این نگرانی را دارند که شاید در ایام تعطیلات عید این اقدام انجام شود. توقف عملیات احتمالا با دستور شهردار صورت گرفته و اقدام خوبی است.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 51152

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =