مانور زیست‌محیطی منطقه ۱۱ با موضوع حریق در بیمارستان

شهردار منطقه ۱۱ از برپایی مانور زیست‌محیطی در این منطقه با موضوع حریق در بیمارستان نجمیه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر اهمیت کنترل جنبه‌های زیست‌محیطی و پیشگیری از پیامدهای نادیده‌گرفتن آن گفت: شهرداری منطقه ۱۱ در آستانه آخرین چهارشنبه سال، مانورهای مشترکی را در سطح منطقه برگزار می‌کند که مانور زیست‌محیطی بیمارستان نجمیه با موضوع حریق از جمله این مانورها بوده است.

موسوی هدف از برپایی این مانورها را افزایش آمادگی هرچه‌بیشتر همه نیروهای امدادی و دستگاه‌ها دانست و افزود: این مانور با همکاری و هماهنگی مدیریت و عوامل بیمارستان، آتش‌نشانی، پلیس راهور، اداره گاز و برق و... به اجرا درآمد و طی آن توانایی عملیاتی هر دستگاه به محک گذاشته شد.

گفتنی است این مانور به همت اداره محیط زیست منطقه ۱۱ با همکاری ستاد بحران این منطقه به اجرا درآمد و در آن حسینی، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، طباطبایی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه، مدیر بیمارستان نجمیه، شهرداری ناحیه یک و سازمان‌هایی نظیر آتش‌نشانی، شرکت توزیع برق، آب و گاز، راهور و نیروی انتظامی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، در این برنامه نخست طی جلسه‌ای حسینی درباره اهمیت نظام مدیریت  محیط زیست و کنترل پیامدهای ناشی از بحران‌ها نکاتی را ارائه کرد و در ادامه طباطبایی به برگزاری چهار مانور هم‌زمان در سطح نواحی چهارگانه منطقه با هدف مدیریت محیط زیست، هنگام بروز بحران‌ها پرداخت.

مطابق سناریوی این مانور، مخزن اکسیژن‌ساز بیمارستان که در آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو از آن استفاده می‌شود، هنگام حمل‌ونقل منفجر می‌شود و سه کارگر حمل‌کننده آن دچار آسیب می‌شوند، شیشه‌ها می‌شکند و بی‌درنگ از طریق بی‌سیم به نیروهای امدادی اطلاع‌رسانی می‌شود؛ سپس با حضور پلیس راهور برای بازکردن معابر، آتش‌نشانی وارد میدان می‌شود و کنترل حریق انجام می‌گردد و پس از آن ادارات گاز و برق به کنترل سیم‌کشی و ادوات مرتبط می‌پردازند. در نهایت اورژانس بیمارستان به آسیب‌دیدگان حادثه امدادرسانی می‌کند.

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 51287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =