۲۰۰ درخت بوستان نفس به نام اهداکنندگان عضو پلاک‌کوبی شد

مراسم پلاک‌کوبی ۲۰۰ درخت به نام اهداکنندگان عضو با مشارکت شهرداری منطقه یک، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و انجمن اهدای عضو ایران در بوستان نفس برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم که با شعار "یک نهال یک زندگی" برگزار شد این حرکت را نشانگر روح بلند اهدا کنندگان دانست و گفت: کسانی که اعضای بدن عزیزانشان را اهدا می کنند دارای روحی بلند هستند که توانستند تصمیمی عاشقانه بگیرند چرا که بدون عشق به هم نوع، این کار امکان پذیر نیست.

وی افزود: تصمیمی که امام خمینی (ره) در سال ۶۸ گرفتند و اهدای عضو در کشور را شرعی اعلام کردند باعث شد ایران در این کار خداپسندانه کشوری پیشرو در دنیا باشد.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست نیز با تشکر از جامعه بانوانی که در حوزه اهدای عضو فعالیت می کنند گفت: برکات اهدای عضو برای شخص اهدا کننده پس از مرگ نیز سال ها حاصل می شود که این همان آثار ماتاخر است که با مرگ فرد همچنان برکات به روح فرد اهدا می شود و همانطور که ساخت مسجد، مدرسه و بنایی می تواند پس از مرگ خیر برای سازنده داشته باشد اهدای عضو نیز همین نتیجه را دارد و برکاتش ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ در این مراسم که محمدعلی مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک، هیات مدیره و اعضای انجمن اهدای عضو ایران و جمعی از خانواده های اهداکنندگان عضو نیز حضور داشتند ۲۰۰ پلاک بر تنه درختان به یاد اهدا کنندگان عضو در بوستان نفس گلابدره آویخته شد و چند نهال به نیت اهداکنندگانی که اخیرا عضو خود را اهدا کردند غرس و از لوح یادبود پلاک کوبی ۲۰۰ درخت، پرده برداری شد.

انتهای پیام/
 

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
کد خبر: 51303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =