انقلابی‌گری را با افتخار از آقای زاکانی یاد گرفته‌ام

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده انقلابی‌گری را با افتخار از آقای زاکانی یاد گرفته‌ام.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا نادعلی در دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت وجود آرامش ناشی از عقلانیت در برابر کارهای هیجانی، اظهار کرد: درخصوص مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو باید بگوییم که فرمایشاتی از سوی ایشان در رسانه ها در حال انتشار است که یا درست است و یا نیست. اگر درست نیست باید موضع گیری کند و اگر بخشی از آن درست است، در تناسب با جریان انقلابی و تلاش سخت راهبران و نیروهای مترو، حتماً باید جوابگو باشد.

وی افزود: شنیدن این حرف ها بسیار تلخ بود. بنده انقلابی گری را با افتخار از آقای زاکانی یاد گرفتم. اگر آقای درستی این مباحث را مطرح کرده باشد در تراز شهردار و نیروهایی که در شهرداری تهران زحمت می کشند، نیست.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا نیز با تأکید بر اینکه بنده افتخار می کنم که انقلابی گری را از مقام معظم رهبری یاد گرفته ام، گفت: اتفاقاتی که افتاده ما را نگران کرده که تذکر می دهیم؛ اگر شهروندی از که از خدمات مترو استفاده می کند، آسیب ببیند، آیا این مدیر شهامت دارد که استعفا دهد؟

وی افزود: هنوز سال سوم مدیریت شهری تمام نشده و سه مدیر را در بخش حمل و نقل تغییر دادیم. سوال ما این است که سهم مدیریت در اتفاقات اخیر مترو چیست؟ آقای زاکانی در مورد تحریم ها و بی عرضگی صحبت هایی داشت که این روزها در حال بازانتشار در فضای مجازی و رسانه هاست. سوال دیگر ما این است که سهم تحریم ها در این مسائل چیست؟ اگر مصاحبه آقای درستی درست باشد، حرف های قابل قبولی نیست.

نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز درخواست کرد که اسامی شرکت های دانش بنیان که قطعات یدکی پله های برقی را بارگذاری کرده، اعلام شود و گفت: ایام عید زمان خوبی برای اورهال با استفاده از قطعات یدکی است. در این تعطیلات باید توجه ویژه ای به اورهال پله های برقی شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه باید در این ماه تلاش کنیم شرایطی که در شهر و شورا وجود دارد، تغییر کند و معنویت را تقویت کنیم، اظهار کرد: برخی همکاران ما برخی تذکرات را می دهند و ممکن است دیرهنگام به آن توجه شود و البته نباید اینگونه باشد اما نباید اقداماتی را که انجام شده را هم نادیده گرفت.

وی افزود: ۸۷ درصد یونیت های پله برقی در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری با نقص مواجه بود؛  ۴۷ درصد کاملاً خاموش و ۴۰ درصد با مشکل ایمنی روبه رو بود. شهرداری قراردادی با شرکت مهران منعقد کرده و ۵۰ یونیت در این قرارداد وجود داشت که ۳۵ یوینت آماده شده و ۱۵ یونیت در حال نصب است. در حال حاضر ۷۵ درصد پله های برقی سالم است.

پیرهادی با بیان اینکه اورهال پله های برقی باید با سرعت بیشتری صورت بگیرد، اظهار کرد: روند بهبود در این دو سال اتفاق افتاده و باید این روند و تلاش های صورت گرفته را ببینیم. پیگیری های مدیریت شهری فعلی بوده که منجر به بهبود شرایط شده است.

وی ادامه داد: بنده در خصوص مسئله ایمنی باغ کتاب دو بار تذکر دادم و علیرغم پیش بینی بودجه، هنوز اقدامی صورت نگرفته و انتظار می رود نسبت به ایمن سازی اقدام شود.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه قرار بود امروز برای امور مهمتری تصمیم بگیریم اما به مسیر دیگری رفتیم، خاطرنشان کرد: برای اورهال مترو اعتبار تخصیص داده شده اما مشکل نقدینگی است. وقتی جایی سوء مدیریت صورت می گیرد و تنها راه را انداختن توپ به زمین شورا می دانند، ناجوانمردی است.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه بر اساس اعلام شهروندان دستگاه های خرید بلیط در ایستگاه جهاد خاموش بود، اظهار کرد: شهردار درگیر است و ما نه تنها به شهردار و معاون نمی گوییم بلکه به مسئول مستقیم انتقال می دهیم. ما با مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تماس گرفتیم و پاسخگو نبود و با آقای هرمزی تماس گرفتیم و بلافاصله پاسخ داد و موضوع را پیگیری کرد. ما هم از مصاحبه آقای درستی ناراحتیم و هم با چنین برخوردی با اعضای شورا.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 51333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =