ضرورت افزایش بهره وری از توانمندی های مالی شهرداری تهران

معاون شهردار تهران، با اشاره به توانمندی های مالی شهرداری گفت: متاسفانه آن گونه که ضرورت دارد، از این ظرفیت برای اجرای برنامه های شهرداری تهران بهره مند نمی شویم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، عبدالحمید امامی معاون شهردار تهران، با اعلام این مطلب در جلسه شورای معاونان، شهرداران، مدیران عامل سازمان ها و شرکت ها که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، افزود: لازم است در این راستا بیش از پیش در جهت بهره مندی بیشتر از ظرفیت های مالی شهرداری گام برداریم.

امامی درادامه با اشاره به میزان تعهد برای تحقق بودجه غیرنقد بیان کرد: حدود ۲ هزار میلیارد تومان از محل پروژه‌های سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و حدود یک هزار و  یکصد میلیارد تومان هم فروش حاصل از املاک به بانک‌ها است؛ این میزان محقق شده اما به دلیل پروسه طولانی ورود به دفاتر هنوز در حساب های شهرداری مستقر نشده است.

به گفته او اجرای سریع تر پروژه های عمرانی با توجه به تورم بالای ۳۰ درصدی، تاثیر چشمگیری در ارزانتر تمام شدن پروژه ها دارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با  تاکید بر اینکه کارمندان شهرداری در واقع بخشی از مردمی هستند که ما خود را خدمتگزار آنها می دانیم افزود: در بیش از یک سال و نیم گذشته پروژه های شهری تا حد قابل قبولی پیشرفت داشت، به خصوص امسال با تامین بودجه غیر نقد از طریق سازمان‌های  املاک و سرمایه گذاری پروژه های جدیدی نیز مانند خط ده مترو و پروژه های مختلف شهر را آغاز خواهد شد.

او در ادامه استفاده از ظرفیت های شهر تهران در جهت رفاه حال عموم شهروندان خواستار شد و گفت: بهره مندی از این ظرفیت می‌تواند در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان نقش بسیار موثری داشته باشد.

امامی  با اشاره به اینکه تهران به عنوان بیست و چهارمین شهر پرجمعیت جهان است، بیان کرد: ظرفیت بالای گردشگری در شهر تهران، زمینه توسعه پایدار در این کلانشهر وجود دارد و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه این نشست با اشاره ویژه برنامه های این معاونت در روز جهانی بدون خودرو گفت:  در صدد اجرای طرح ها و برنامه هایی برای مناسب سازی هستیم که این طرح  برای دوچرخه سواری، ترافیک و از همه مهم‌تر برای پیاده روی آسان مناسب خواهد بود.

او به ایجاد ۲۲ خیابان کامل در تهران اشاره کرد که مسیر پیاده و دوچرخه در آن تعبیه شده است

در  ادامه این جلسه حاضرین در این نشست به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات  خود در خصوص مباحث  مطروحه و آخرین اخبار حوزه خود پرداختند.

۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 5134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =