برگزاری متفاوت مراسم اربعین حسینی امسال در منطقه ۱۵

مراسم اربعین حسینی امسال به لحاظ شیوع ویروس کرونا متفاوت با سالهای گذشته در منطقه ۱۵ برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، اکبر مختاری، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن عرض تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی به شهروندان گفت: اربعین امسال نیز به دلیل بحران کرونا با سال‌های گذشته فرق دارد و عاشقان اباعبدلله چهره دیگری از ارادت خود را به اهل بیت نشان خواهند داد.

به گفته او، در این راستا مراسم های عزاداری به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضاهای سر باز برگزار می شود و عزاداران حسینی بیشتر در بستر فضای مجازی از برنامه ها و مراسم مذهبی و فرهنگی بهره مند خواهند شد.

مختاری با اشاره به صدور بخشنامه ها  مبنی بر ممنوعیت برگزاری تجمعات و راهپیمایی اربعین حسینی (ع) افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درخصوص قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل، ۱۰ صبح پنحشنبه همزمان با روز اربعین حسینی زیارت اربعین به صورت همزمان از طریق سیستم‌های صوتی فعال در تمامی مراکز و اماکن عمومی شهر شامل بوستانها، سراهای محله و مساجد پخش می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه به تشریح دیگر برنامه ها پرداخت و افزود: برگزاری ویژه برنامه های کوچه های حسینی و چهار پایه خوانی طبق روال دهه ی نخست ماه محرم در روز و شب اربعین با هماهنگی حوزه ها و پایگاههای بسیج نواحی و  هویت بخشی سیمای بصری شهر با عنوان «نصب سیاهه و پرچم و آراستگی عاشورایی در مراکز فرهنگی، معابر و سراهای محله با هماهنگی اداره زیبا سازی» از جمله این برنامه هاست.

او درباره موکب اربعین امسال گفت: باتوجه به افزایش سرعت سرایت ویروس کرونا با هماهنگی بسیج و سپاه در هر ناحیه گرو های جهادی موکب فروش و توزیع پک های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، گان، شیلد و محلول ضدعفونی دست و سطوح ایجاد می کنند تا این وسایل در اختیار همگان قرار بگیرد.

 مختاری در پایان گفت: به دلیل تقارن سالگرد شهادت سردارحسین همدانی فرمانده سابق سپاه تهران با ایام سوگواری اربعین حسینی، تمهیدات لازم درخصوص گرامیداشت مقام والای آن شهید بزرگوار در تبلیغات محیطی صورت خواهد گرفت.

۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 5149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =