برپایی دهکده ایران در بوستان خیام منطقه ۱۳

با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و تقارن آن با بهار طبیعت، دهکده ایران توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ در بوستان خیام برپا می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار این منطقه، تقارن ماه رمضان و نوروز را پیوند سنت‌های دینی و ملی دانست و افزود: این تقارن، فرصت ویژه‌ای است که آداب و سنن نوروز و ماه رمضان را با هم پیوند زده  و  با اجرای برنامه های فرهنگی مناسب، ایامی پرخاطره برای شهروندان بسازیم.

وی در خصوص برپایی دهکده ایران با محوریت و رویکرد خانواده به ویژه کودک و نوجوان اظهار داشت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ با مشارکت فعال ادارات بانوان، ورزش، آموزش شهروندی، گردشگری، خدمات اجتماعی و سراهای محلات از نیم ساعت قبل از اذان مغرب، اقدام به برپایی استیج و غرفه های مختلف کرده و در شب های ماه مبارک رمضان از اذان مغرب تا ساعت ۲۴ پذیرای شهروندان است.

شهردار منطقه ۱۳ در خصوص فعالیت های دهکده بهار ایران از تاریخ دوم تا نهم فروردین ماه ادامه داد : در این دهکده با برپایی استیج فرهنگی-آیینی، رویداد ها و برنامه های فرهنگی شامل اجراهای قرآنی، تواشیح، مسابقه، سرود، نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای گروه های ورزشی، دعوت از چهره های فرهیخته، نمایش آیینی و سنتی اجرا  می‌شود.

 به گفته وی، همچنین، عرضه محصولات فرهنگی و عفاف حجاب متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و برپایی ایستگاه های هنر های تجسمی، دست آفرین ها، آشپزی و شیرینی پزی، ادبیات ایرانی، آموزشی کودک و نوجوان، پخش افطاری ساده، سرگرمی، بازی و تفریحات، راهنمای مسافران نوروزی و نمایشگاه و فروشگاه عرضه گل و گیاه با استفاده از ظرفیت سرای محلات  از دیگر بخش های دهکده بهار ایران خواهد بود.

 علی احمدی تصریح کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، چایخانه محبان الرضا(ع) و سفره های افطاری ساده در محل اجرای دهکده بهار ایران برپا شده و از روزه داران، شهروندان و مسافران نوروزی پذیرایی می شود.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 51491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =