میزبانی از شهروندان با توزیع افطاری ساده در منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان موکب زینبیه در منطقه ۸ با حضور در میادین اصلی منطقه و توزیع افطاری ساده به روزه‌داران، میزبان شهروندان منطقه خواهد بود.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸ ؛ "فاطمه تنهایی" شهردار در تشریح ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سطح منطقه اظهار کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان موکب زینبیه به مدت ۱۵ روز در میادین شاخص از جمله میدان نبوت، و مقبره‌الشهدای بوستان فدک و مساجد سطح منطقه با توزیع افطاری ساده ، پذیرای شهروندان خواهد بود.

شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در طرح استقبال از بهار با شعار محوری "بهار ایران؛ بهار قرآن" از تاریخ دوم تا نهم فروردین ماه در معابر پرتردد، بوستان‌ها، کانون‌های کودک، سرای محلات ۱۳گانه و مساجد منتخب میزبان شهروندان است افزود:  با توجه به اینکه میدان نبوت میدان اصلی و قدیمی منطقه و محلی برای گردشگری تفریحی شهروندان است، این معاونت با بهره‌مندی از این ظرفیت، این میدان را برای برگزاری جشن‌های و مناسبت‌های مذهبی انتخاب کرده است.

وی گذر برکت را از دیگر نقاط انتخابی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه گذر برکت اولین گذر گردشگری غذایی و فرهنگی در شرق تهران است، برخی از برنامه ‌های اجتماعی و فرهنگی در این خیابان اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۸ در ادامه به تشریح بخشی از برنامه‌های در دستور کار اشاره کرد و تصریح کرد: همزمان با آغاز بهار قرآن مراسم غباروبی، عطر افشانی مزار شهدای گمنام و غواص بوستان فدک برگزار می‌شود و با برپایی ویژه برنامه "هشت سین" در جوار مقبره شهدای غواص و گمنام بهار طبیعت را جشن‌ خواهیم گرفت.

بنابر اعلام معاونت اموراجتماعی و فرهنگی منطقه نیز جشنواره آیین‌های نوروزی از ۲۶ لغایت ۲۸ اسفند در قالب  کارناوال بزرگ شادی با حضور تن پوش‌های عروسکی، گروه‌های موسیقی، آیین‌های محلی و اقوام، سفره هفت سین، نوروزخوانی، آیین‌های نمایشی در میادین، معابر و نقاط پرتردد منطقه راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 51664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =