بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی و تفریحی منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ تهران از ورود گردشگران نوروزی به این منطقه برای حضور در تورهای نوروزی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی با بیان اینکه فعالیت تورهای گردشگری منطقه ۱۲ همزمان با آغاز فعالیت تورهای گردشگری منطقه از روز ۲۹ اسفندماه در محدوده‌های تاریخی این منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه در مجموع امسال ۱۹ مسیر تایید شده برای برگزاری تورهای گردشگری در شهر تهران در نظر گرفته شده است، افزود: از این تعداد ۸ مسیر گردشگری به صورت ویژه در منطقه ۱۲ در نظر گرفته شده که گردشگران می‌توانند از این مسیرها به همراه تورلیدر دیدن کنند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران ادامه داد: طیق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هر ۸ مسیر گردشگری منطقه ۱۲ بین ۵ تا ۱۵ اثر تاریخی، فرهنگی، موزه و خانه موزه برای بازدید گردشگران در نظر گرفته شده است؛ به طور کلی تنوع دیدنی‌های منطقه ۱۲ به‌ اندازه‌ای زیاد است که در طول مسیر گردشگران می‌توانند جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بیشتری را بازدید کنند.

وی بیان کرد: برای رفاه حال گردشگری در حال حاضر ۵ ایستگاه راهنمای گردشگری در میادین بهارستان، امام خمینی (ره) ابتدای باب همایون، امام خمینی (ره) ابتدای خیابان سی تیر، چهارراه سرچشمه و چهارراه گلوبندک راه‌اندازی شده است.

انارکی محمدی یادآور شد: در تمام این ایستگاه‌ها نقشه مسیرهای گردشگری منطقه ۱۲ در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. همچنین گردشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از مسیرهای گردشگری منطقه و همچنین ساعت اجرای آن نیز توسط متصدیان ایستگاه‌ها راهنمایی شوند.

وی همچنین تصریح کرد: در اولین روز فعالیت تورهای گردشگری منطقه ۱۲ شاهد حضور گردشگران خارجی از کشورهای آسیای شرقی نیز بودیم.

شهردار منطقه ۱۲ تهران در ادامه گفت: در روز اول فعالیت تورهای گردشگری منطقه ۱۲ برخی از میهمانان تهران از استان‌های مختلف مانند خراسان رضوی در قالب یک گروه از جاذبه‌های قلب تاریخی طهران و تورهای گردشگری استفاده کردند.

وی افزود: شهروندان همه روزه در دو نوبت صبح و تورهای گردشگری بعد از افطار می‌توانند از دیدنی‌های تاریخی و گردشگری منطقه ۱۲ بازدید کنند.

انتهای پیام/

۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 51798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =