کوه‌‎پیمایی و پاکسازی درکه به مناسبت هفته زمین پاک

هدف از روز زمین پاک را می‌توان آگاهی دادن به مسائل زیست محیطی که سیاره ما با آن مواجه است و پیداکردن و ترویج راه‌حل‌هایی برای آینده‌ای پایدار عنوان کرد، به تعبیری ترویج مراقبت از زمین نقش کلیدی در بهبود وضعیت زندگی شهروندان دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶؛ امیر حمزه مقدسی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه گفت: روز زمین یک مناسبت جهانی برای نشان دادن حمایت همگانی از محیط زیست و زمین است. روز زمین اهمیت حفاظت از محیط زیست و پایداریِ آن را به شهروندان جهان یادآوری و ما را تشویق می‌کند تا گردهم آمده و برای سیاره‌ای سالم و آینده روشن‌تر اقدام کنیم.

 برنامه های "هفته زمین پاک"  از ۲ تا ۹ اردیبهشت ماه  با شعار "سیاره زمین در مقابل پلاستیک" برگزار می شود بر همین اساس با هدف فراهم آوردن بستری برای فعالیت های توسعه ای دوستدار زمین که بتواند سلامت کره زمین و محیط آن را تضمین کند، کوهپیمایی و پاکسازی درکه توسط فعالان و دوستداران محیط زیست منطقه ۱۶  برگزار شد.

مقدسی تصریح کرد: با مشارکت مردم و سیاستگذاری‌های درست مسؤولان در هفته زمین پاک، مصرف پلاستیک مدیریت و به موضوع احیای خاک بیش از پیش توجه می‌شود. در این خصوص برنامه پاکسازی درکه در "هفته زمین پاک" با حضور مدیر اداره محیط زیست ، سازمان های مردم نهاد، دوستداران محیط زیست با مشارکت ناحیه کوهستان برگزار و  مسیر کوهپیمایی پاکسازی شد.

انتهای پیام/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 53524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =