ضرورت تقویت کانون های محیط زیستی سراهای محلات و تعیین شاخص های محله سبز

ضرورت تقویت کانون های محیط زیستی سراهای محلات و توسعه محلات براساس شاخص های محله سبز در نشست مشترک مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران (مدیریت محله) مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شینا انصاری در این نشست که به میزبانی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد با اشاره به اینکه محیط‌زیست به عنوان سرمایه ملی، نیازمند حفاظت و صیانت همگانی بوده و فرهنگ سازی و آموزش در این مسیر ضرورتی فراموش نشدنی است تصریح کرد: فرهنگ حفاظت از محیط زیست با وجود تلاش های انجام شده هنوز به خوبی تعریف نشده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه یکی از راهکارهای بسیار موثر و سازنده در صیانت از سرمایه های طبیعی، فرهنگ ‌سازی در این زمینه است گفت: برای نجات و حفظ محیط زیست از تهدیدات گوناگون ‌باید فرهنگ توجه به اهمیت و ارزش محیط زیست سالم بین آحاد مردم ایجاد و تقویت شود.

او با بیان اینکه مهم‌ترین هدف در ارتقای فرهنگ زیست محیطی افراد جامعه، ایجاد شناخت در زمینه اهمیت تعامل انسان با محیط زیست و تاثیر عملکرد منفی یا مثبت او بر محیط است بر ضرورت تقویت کانون های محیط زیست در سراهای محلات تاکید و به نقش موثر این کانون ها در ارتقا دانش و آگاهی و آموزش شهروندان در موضوعات زیست محیطی اشاره کرد.

انصاری گفت: معتقدم بسیاری از موضوعات که در سطح محلات صورت می گیرد پیامد اجتماعی داشته و در بلند مدت می تواند با بهره گیری از مشارکت شهروندان بسیار تاثیر گذار باشد.

مدیرکل محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه ضمن معرفی برنامه محله سبز و رویکرد محله محوری پروژه های زیست محیطی بویژه پروژه های توانمندسازی و مشارکت های مردمی بهره گیری از توان و پتانسیل سراهای محلات را یک فرصت ارزشمند برشمرد و بر ضرورت اجرای پایلوت پروژه های مشارکت مردمی با همکاری سمن های زیست محیطی و کانون های فعال مناطق تاکید کرد.

در این نشست مهدی شیرزاد، رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران(مدیریت محله) با اعلام ظرفیت سراهای محلات برای اجرای برنامه های محیط زیستی خواستار ایجاد خانه های محیط زیست در برخی مناطق شد.

نویسنده: سمیرا امیرچخماخی

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: 5480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =