ملاحظات اجرایی «انسداد میدان جی» بررسی شد

جلسه راهبردی کلان‌پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) با محوریت «بررسی تمهیدات ترافیکی انسداد میدان جی» با حضور مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت و سایر ذی‌نفعان پروژه در میدان فتح تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، جلسه راهبردی کلان‌پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) با محوریت «بررسی تمهیدات ترافیکی انسداد میدان جی» با حضور مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، شهرداران مناطق ۹ و ۱۰ تهران، پلیس راهور پایتخت و مشاوران و پیمانکاران پروژه در میدان فتح تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه مذکور، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بر اهمیت تشکیل کارگروه‌های تخصصی ترافیکی و رسانه‌ای به منظور نهایی شدن مسیرهای دسترسی جایگزین در محدوده اجرای طرح و همچنین اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان در یک زمان‌بندی فشرده تأکید کرد.

وی همچنین پروژه مذکور را از مهم‌‎ترین کلان‌پروژه‌های شهری در کشور برشمرد و از آمادگی کامل تیم متخصص و تجهیزات کافی مرتبط برای انجام فاز نهایی این پروژه طی یک سال آتی خبر داد.

در ادامه سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور پایتخت بر اهمیت بررسی همه‌ جوانب اجرای انسداد میدان جی تأکید کرد و پیوست‌های ترافیکی و آگاه‌سازی مردم را پیش‌نیاز انسداد میدان جی برشمرد.

وی ضمن درخواست اطلاع‌رسانی به شهروندان محدوده طرح، از ظرفیت ارتباطی پلیس راهور با ائمه جماعت مساجد سطح شهر تهران خبر داد و آن را یکی از ظرفیت‌های راهور برای تبیین ابعاد پروژه به شهروندان دانست.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز گزارشی از مشخصات و شرایط پیرامونی پروژه ارائه و آمادگی لازم برای اجرای پروژه را با حداکثر ظرفیت و توانمندی‌های تخصصی اعلام کرد.

همچنین شهرداران مناطق ۹ و ۱۰ تهران نیز با اشاره به مطالبه جدی شهروندان برای بهره‌برداری زودهنگام از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)، این پروژه را مهم‌ترین پروژه عمرانی تهران ارزیابی کرده و آمادگی خود را نسبت به اطلاع‌رسانی در سطح محلات درگیر در طول اجرای پروژه اعلام کردند.

گفتنی است، جلسه مذکور با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، رئیس پلیس راهور پایتخت، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، مدیران کل «هماهنگی سازمان‌ها و مناطق» و «برنامه‌ریزی» حوزه معاونت فنی و عمرانی، مدیرعامل سازمان زیباسازی تهران، شهرداران و معاونان حمل‌ونقل و ترافیک مناطق ۹ و ۱۰ تهران، رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور پایتخت و جمعی از مدیران ارشد راهور تهران بزرگ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، عملیات عمرانی در چندین پهنه از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) از جمله میدان فتح تهران در حال انجام است و در راستای گره‌گشایی از این پروژه راهبردی، مدیریت ششم شهری اقدامات لازم برای تملک اراضی معارضین مسکونی و نهادی نظیر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت آموزش و پرورش این پروژه را به مرحله نهایی رسانده و معارضین متعدد تأسیساتی پروژه نیز با محوریت اداره کل برنامه‌ریزی معاونت فنی و عمرانی در حال رفع و رجوع است.

بر این اساس، «انسداد میدان جی» برای آغاز عملیات اجرایی در پهنه شرقی پروژه و توسعه اقدامات عمرانی کلان‌پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) به ویژه در محدوده میدان جی، در دستور کار قرار گرفته است. از این‌رو، با توجه به اهمیت موضوع، پس از طرح درخواست انسداد میدان جی و تأمین نظر شورای تأمین استان تهران، با محوریت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت در حال آماده‌سازی نهایی است.

پروژه عمرانی شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در منتهی‌الیه جنوبی این بزرگراه با هدف خروج از بن‌بست کنونی در میدان جی تعریف شده و با وجود معارضین متعدد نهادی، ملکی و تأسیساتی و توقف عملیات اجرایی در سنوات گذشته، در دوره ششم مدیریت شهری مجدد فعال‌سازی شده تا نقش بخشی از پازل اتصال بزرگراه یادگار امام (ره) به بزرگراه آزادگان را ایفا کند.

انتهای پیام/

۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 55270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =